Heb je een PostNL account nodig per persoon of per adres?

Kreeg net een briefje in de bus dat je vanaf 1 juli alleen maar digitaal geïnformeerd word over gemiste pakketjes.
Ik moet dus een PostNL account aanmaken.

Nu kan ik alleen op de website niet vinden of dat 1 account per adres of 1 account per persoon moet zijn. Er wonen namelijk 2 personen met 2 verschillende achternamen op dit adres.

een jaar geleden
8.3K
TurfGraver
een jaar geleden
Account is persoonlijk, informatie zal op adres zijn.
Antoni
een jaar geleden
@Ritsuka,we moeten ons niet door grote organisaties laten dwingen tot steeds verder gaande digitalisering! Voor zover ik kan nagaan, is het gelukkig niet per se nodig een PostNL-account aan te maken. Als er een pakketje voor je is, en je was niet thuis, dan ontvang je een e-mail. De track & trace-code kan je gebruiken zonder een PostNL-account te hebben. Op de website https://www.postnl.nl/campagnes/online-pakket-volgen/ vind je hierover: Ik volg mijn pakket niet online. Wat nu? Als de verzender je e-mailadres aan ons heeft doorgegeven, ontvang je een e-mail met informatie over waar je pakket is. Op onze website kun je met de track & trace-code ook altijd zien waar je pakket is afgeleverd. De track & trace-code krijg je van de verzender van je pakket.

Antwoorden (2)

Eigen ervaring: in je account kun je alle pakketjes zien die op jouw adres bezorgd worden. Ook die van anderen.
Het is dus één account per adres.
SimonV
een jaar geleden
Je hebt helemaal geen PostNL-account nodig. Gelukkig niet! Iedere grote organisatie wil daarmee de consumenten en cliënten steeds nauwer volgen, zodat ze al die gegevens commercieel kunnen uitbuiten. Bij PostNL zal dat niet anders zijn. Ik raad je dus af een account aan te maken!

Het is ook helemaal niet nodig. Op deze website https://www.postnl.nl/campagnes/online-pakket-volgen/ vind je namelijk:

Ik volg mijn pakket niet online. Wat nu?

Als de verzender je e-mailadres aan ons heeft doorgegeven, ontvang je een e-mail met informatie over waar je pakket is. Op onze website kun je met de track & trace-code ook altijd zien waar je pakket is afgeleverd. De track & trace-code krijg je van de verzender van je pakket.

Kortom:
Als er een pakketje voor je is, en je was niet thuis, dan ontvang je een e-mail. De track & trace-code kan je gebruiken zonder een PostNL-account te hebben.
een jaar geleden
SimonV
een jaar geleden
En als de verzender je e-mailadres niet aan PostNL heeft doorgegeven? PostNL heeft dezelfde gegevens ook zonder account al. Het is alleen handig voor de consument een overzicht te krijgen in plaats van steeds track & trace-codes in te moeten typen.
Antoni
een jaar geleden
@SimonV, ook de gegevens wanneer en hoe vaak consumenten hun account gebruiken, en bijvoorbeeld hoeveel pakketjes zij ontvangen, zijn waardevol voor organisaties. Het gaat allemaal veel verder dan de gemiddelde consument denkt of zich zelfs maar kan voorstellen. Ik vind het absurd dat consumenten/cliënten steeds maar weer worden gedwongen accounts aan te maken, en alleen nog maar via internet geholpen worden of gebruik van diensten kunnen maken.