Postbezorger beweert dat pakket van de buren bij jou is bezorgt terwijl dat niet zo is. Wat nu?

Postbezorger beweert dat pakket van de buren bij jou is bezorgt terwijl dat niet zo is. Nu weet ik dat postbezorgers soms tijd te kort komen en op deze manier je naaien. Nu lijkt het dus net of ik een dief ben door te zeggen dat ik niks ontvangen heb. Geen zin in burenruzie etc.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.2K
Antoni
6 jaar geleden
Heeft de postbezorger "de buurman" genoemd? Misschien bedoelt hij dan de buren aan de andere kant!
LeonardN
6 jaar geleden
Postbezorgers maken er tegenwoordig steeds vaker een rommeltje van is idd ook mijn bevinding. Kijk alles na qua mails/track and trace/etc. en dien een klacht in bij het bezorgbedrijf.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gaat het om een professionele verzender (webwinkel)? Bespaar je de strijd met de pakketdienst en richt je tot de verzender. Die is er in beginsel verantwoordelijk voor dat jij het pakket ontvangt en zal het dus moeten oplossen met de pakketdienst.

Antwoorden (2)

Dat je geen zin hebt in problemen met je buren kan ik me goed voorstellen, maar het bewijs leveren dat jij het pakket niet hebt aangenomen, is lastig. Er was kennelijk geen handtekening van de ontvanger nodig bij aflevering van het pakket? Zo ja, dan moet de pakketbezorger jou de handtekening laten zien. Als het pakket via Track & trace is verstuurd, kunnen de buren zien hoe laat het bij jou zou zijn afgeleverd. Wellicht kun jij aantonen dat je op dat tijdstip niet thuis was?

Overigens is de verkoper eindverantwoordelijk voor aflevering van het pakket op het juiste adres: hij moet ervoor zorgen dat bestellingen op het juiste adres terechtkomen en, als dat niet gebeurt, de koerier daarop aanspreken. Die laatste zal bewijs moeten leveren dat hij het pakket heeft bezorgd. Als dat niets oplevert, zal de verkoper er alsnog voor moeten zorgen dat het pakket wordt afgeleverd.

Overigens kan het beslist geen kwaad om het koeriersbedrijf aan te spreken op het feit dat de bezorger jou ten onrechte beschuldigt van verduistering van het pakket (want daar komt het toch in feite op neer). Misschien heeft de vervoerder wel meerdere klachten over de bezorger ontvangen.
6 jaar geleden
Ik zou gewoon blijven bellen naar de koerier, dat is het handigst.
Desnoods mag die koerier naar het adres komen en kijken of hij het wel echt aan jouw deur heeft geleverd, en geen fout heeft gemaakt.

Bel ook naar de verkoper, en vraag (mocht hij het hebben) de Track and Trace code op.
Zo kun je bewijs leveren dat hij niet bij jou is bezorgd. Misschien aan je deur geleverd, maar als het daar niet blijft (dus de koerier loopt met het pakketje weer verder) Heb je je bewijs geleverd en heb je niks meer met de zaak te maken.
Als ze de code niet willen geven dan hebben zij het recht niet meer om jou te beschuldigen