Moet ik een douaneverklaring hebben voor een verjaardagskaartje naar de Verenigde Staten?

Ik heb een vriendin in de Verenigde Staten, en ik wil graag een verjaardagskaartje naar haar toe sturen. Nou vraag ik me af, of ik daarvoor ook een douaneverklaring nodig heb, want ik wil ook een klein zelf gemaakt armbandje erin doen. Heeft iemand hier ervaring mee en kan diegene mij hiermee helpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Alle post gaat daar door de controle. Als opvalt dat er een armbandje inzit, vraagt de douane zich af of er misschien belasting over de inhoud betaald moet worden. Belangrijk is daarom te vermelden wat erin zit en wat het waard is. De grens voor gifts is $200 dus met het juiste papierwerk en verzending naar een particulier adres kost het niks. Een Douaneverklaring CN22 voor post tot 2kg kun je krijgen bij PostNL.