In Duitsland wordt een Nederlandse Antwoordnummerbrief NIET geaccepteerd: is Duitsland niet gewoon verplicht om dat WEL te doen?

Toegevoegd na 39 minuten:
Ik kreeg een antwoordnummerbrief van de NUFFIC uit Den Haag: die werd aan mij teruggestuurd als niet acceptabel. Ik meen echter dat alle EU-landen zijn overeengekomen dat ze zulke enveloppen gewoon verwerken mits de frankering al is betaald? Ik zou graag weten waar een soort overkoepelend Europees bureautje zit dat deze en andere postovereenkomsten (met als afgesproken voertaal Frans) regelt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat zijn ze alleen maar verplicht als het bedrijf een overeenkomst heeft gesloten met het postbedrijf over antwoordnummer vanuit het buitenland. zo werkt het in Nederland tenminste, wil je je klanten in het buitenland via antwoordnummer laten reageren, moet je daar een overeenkomst met post voor hebben. Toegevoegd na 3 uur: ofwel, je hebt een internationaal antwoordnummer nodig als bedrijf

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100