Mag PostNL binnen de termijn van 3 weken mijn postpakket retour sturen naar verkoper ?

Heb wat in het buitenland besteld postnl is aan de deur geweest toen ik niet thuis was. Keurig een bericht in de brievenbus maar pakket is niet op postkantoor. Kom er na 1 week achter ( bevestigd) door postnl dat ze het retour hebben gezonden. Nu zeggen zij dat ik er maar achteraan moet gaan. Maar het pakketje komt uit Hongkong. Kan ik risen dat zij dit oplossen? Ik heb het probleem toch niet veroorzaak.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hebt 3 weken de tijd gehad om het pakket af te halen op het postkantoor. Na 3 weken wordt het pakket retour afzender gestuurd. Als ze alles zouden gaan bewaren langer dan een 'x' aantal weken dan zou het wel erg vol gaan liggen daar op het postkantoor. Zie bron voor meer informatie. Zal vast nog wel 1 en ander in de voorwaarden staan waarin ze zich indekken dat het na 3 weken retour afzender word gestuurd. Kun je altijd ook even inkijken om te zien of ze wel echt in hun recht staan. Het wordt in ieder geval duidelijk op de website vermeld.

Bronnen:
http://www.postnl.nl/voorthuis/pakket-vers...

Ik denk dat er een behoorlijke fout is gemaakt. Als postbode/pakketbezorger heb je namelijk de mogelijkheid om iets terug te sturen. De andere mogelijkheid is dat de datum niet goed leesbaar was op het pakketje en ze zich op die manier vergist hebben in de drie weken. En nee dit had PostNl niet mogen doen, het staat ook in hun voorwaarden dat ze het pakket 3 wk lang moeten bewaren. Dat ze nu zeggen dat jij het maar moet oplossen klopt niet. Ze moeten jou minstens de verzendkosten of zoiets betalen omdat je het weer moet laten komen vind ik zelf. Jij hebt bewijs met het papier wat in jouw bus is gegooid met een datum. "Pakket afhalen Indien u en uw buren bij de tweede aanbieding niet thuis zijn en u uw pakket niet hebben kunnen ontvangen, dan kunt u met het bericht van de bezorger de zending ophalen op één van de PostNL Postkantoren. U heeft hiervoor drie weken de tijd. Daarna gaat de zending retour naar de afzender. Als u uw zending op gaat halen dient u zich altijd te legitimeren." http://www.postnl.nl/voorthuis/pakket-versturen/postbezorging/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100