Wie is uiteindelijk eindverantwoordelijk als het misgaat met een pakketje uit het buitenland?

Er is iets besteld door ons vanuit China. Je kan heel mooi volgens het internationale track en trace systeem zien welke weg het pakketje de weg behandeld en wanneer. Nu is het pakketje aangekomen in Nederland en overgenomen door Post.nl. Na de douane en het sorteercentrum was het pakketje onderweg voor bezorging. En sindsdien staat het stil, al vanaf 19 oktober staat er "onderweg voor bezorging". Ondanks dat het nu in het bezit is van Post,nl geeft Post.nl aan dat het niet hun verantwoordelijkheid is en dat we moeten zijn bij de verzender. De verzender geeft echter aan dat het pakketje in het land van aankomst is en schuift de bal weer door naar Post.nl. Typisch gevalletje van kastje naar de muur. Wie is verantwoordelijk?

5 maanden geleden
1.1K
TurfGraver
5 maanden geleden
De afzender is verantwoordelijk, deze kan en mag post.nl ter verantwoording roepen.
ronron1212
5 maanden geleden
Niets is zo vervelend als een pakket niet of beschadigd aankomt. Is dit het geval? Neem dan direct contact op met de verkoper. Want de verkopende partij is de verzender en degene die de opdracht heeft gegeven aan de vervoerder. Neemt u contact op met de vervoerder, zoals DHL of Post NL, dan zal die u ook naar de verkoper doorverwijzen.
Pieterke
5 maanden geleden
In principe is dat de verzender maar omdat het al bij Post.nl is aangekomen en er al staat "onderweg voor bezorging" zou ik toch zeggen dat Post.nl verantwoordelijk is. Maar Post.nl neemt nooit verantwoording. Kijk maar eens naar het enorme aantal klachten op de Facebookpagina van Post.nl.
ronron1212
5 maanden geleden
De verzender is opdrachtgever en kan dit alleen maar met post.nl regelen.

Geef als eerste antwoord