ik wil post verzenden naar Amerika hoe doe ik dit?

hallo, ik wil brief verzenden naar amerika maar het is een po box, maar hoe werkt dit?
moet de naam van de verzender er nog boven? via post nl werd ik niets wijzer..

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
19.6K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik zie niet mijn 9 cijverige postcode? welke is dat?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
heb ik een douane verklaring nodig? zoja er staat rechts boven in het grijs een 2 wat betekend dat?

Antwoorden (2)

Een brief sturen naar Amerika, gaat in grote lijnen op dezelfde manier als naar een adres in Nederland.
"P.O. Box" is de Amerikaanse (of Engelse) benaming voor wat wij "Postbus" noemen.
De adressering wordt dan als volgt:

Naam geadresseerde
P.O. Box .....
Plaatsnaam en postcode
USA

Je moet naast een juiste adressering ook zorgen voor de juiste internationale postzegels. Nationale postzegels kan je niet gebruiken.
Je kunt hierbij kiezen voor één van de drie opties:
> zelf postzegels kopen en de brief frankeren;
> de brief frankeren met een Postzegelcode
> met de brief naar het postkantoor van PostNl gaan, waar ze je goed kunnen informeren over zaken als hoeveel je aan postzegels moet plakken.
5 jaar geleden
De volgende adressering naar de VS is gewenst (zie een voorbeeld afkomstig van https://www.postnl.nl/Images/adressering-internationale-postzendingen_tcm10-12409.pdf?v=e6b39ed49efa4a6a256ca8242b03410f)

ABC MOVERS
1500 E MAIN AVE STE 201 -> in jouw geval wordt dat: PO BOX ....
SPRINGFIELD VA 22162–1010
UNITED STATES OF AMERICA

De derde regel moet je doorkrijgen van de geadresseerde. In het voorbeeld is VA de afkorting van de staat (hier Virginia), daarachter komt de Amerikaanse 'postcode', het nummer van 9 cijfers. Zet een verbindingsstreepje tussen het vijfde en zesde
cijfers. Zet 2 spaties tussen staat en postcode.
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Er zijn maar een paar staten die een 9 cijferige postcode hebben, de meeste hebben er 5. Verder prima antwoord +.