Is het toegestaan om body mist met post nl internationaal te versturen?

Op de website van post NL staat dat parfum
En aftershave verboden zijn te sturen, maar body mist ? Op het flesje van de body mist staat geen vuur/flam teken en de spray dop kan er af . Weet iemand toevallig of dit is toegestaan ? Ik wou het buiten Europa sturen naar een vriendin

2 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Nee. Spuitbussen (bussen met samengeperst gas, brandbaar en niet-brandbaar) zijn verboden te versturen.
Body Mist dus ook.
Correctie, met dank aan Inekez1: jouw Body Mist werkt dus met een pompje, zonder gas. Maar er zit wel ontvlambare alcohol en olie in, dus toch niet toegestaan.
Omdat alle parfums niet verzonden mogen worden, zal de douane überhaupt niet gaan kijken om welk parfum het in dit geval gaat.
Toegevoegd op 11 december 2021 10:56: tekst
SimonV
2 jaar geleden
Inekez1
2 jaar geleden
Body mist zit meestal in een flesje met een pompje. Niks onder druk, geen gas. Als de body mist op waterbasis is, is het ook niet brandbaar of anderszins gevaarlijk volgens mij. Het bevat echter wel een kleine concentratie parfum of etherische olie, waardoor ik niet met zekerheid durf te zeggen dat het dan dus wel verstuurd zou mogen worden.