Hoe zet ik een reisproduct voor de NS en bus op mijn persoonlijke OV-Chipkaart?

Sinds een paar maanden ben ik geen student meer, maar mijn oude OV-Chipkaart is nog tot 2030 geldig. Ik wil graag een reisproduct op de kaart zetten zodat ik met de bus (Connexxion, sternet & Zuidtangent) en met de treinen van de NS kan reizen.

1. Hoe kom ik aan zo'n reisproduct en hoe zet ik deze op mijn kaart?*

2. Wat zijn de kosten (buiten het reizen om, dus om aan te schaffen)

*Het activeren bij een oplaadpunt ben ik bekent mee, het gaat om het aanschaffen van het product

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

even langs tickets en service gaan die doen dat zo voor je, dan gele automaat, saldo erop zetten en klaar..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het goed is, heb je geen apart reisproduct nodig om met de bus te gaan (al las ik vandaag een verhaal van iemand bij wie dat niet goed ging). Als er al saldo op je kaart staat, kun je dat gewoon even proberen.

Als je bij de NS gewoon op saldo wilt kunnen reizen, ga dan even naar een gewone gele kaartautomaat op het station en hou je kaart voor het vlak met het chipkaartlogo. Je krijgt dan een menu voor de chipkaart, waaronder 'reizen op saldo aanvragen' of iets dergelijks. Dat werkt direct, je kunt dan meteen reizen op saldo. Uiteraard zolang je saldo hoog genoeg is.

De kosten om het reisproduct 'reizen op saldo' op je kaart te zetten: 0,00 euro. De NS is bezig met een campagne om iedereen zo ver te krijgen, mensen ervoor laten betalen past daar niet binnen.