Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is een taxi chauffeur verplicht om de deur open te maken bij in en uitstappen?

Toegevoegd na 2 minuten:
ik bedoel de deur van de taxi

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn ze niet verplicht, maar het zou wel van klantvriendelijkheid getuigen om het wel te doen en is een kleine moeite (naar mijn bescheiden mening).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Nee hoor, maar vaak gebeurt dit wel. Want als taxichauffeur (zowel voor een bedrijf als zzp 'er) wil je reclame maken voor het bedrijf waar je voor werkt en door service te leveren stijg je in waardering.

Toegevoegd na 1 minuut:
Na je toevoeging: Ik bedoelde dat ook :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat hoeft niet
Alleen voor iemand die slecht ter been is wel handig
maar nee het is zeker niet verplicht
het is mij in elk geval nog nooit "overkomen"
(Lees meer...)
12 jaar geleden
nee dat is hij niet verplicht..
je betaald voor de rit,je huurt hem in, dus als tegenprestatie mag hij wel de deur open en dicht doen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tegenprestatie is natuurlijk dat hij of zij je veilig naar je plaats van bestemming brengt. Het openhouden van de deur kan je zien als extra service.
verplicht , nee het is wel heel beleefd/aardig maar ze hoeven het tegenwoordig niet meer te doen , wat ze eigenlijk niet meer mogen doen (voor hun eigen veiligheid!!!) is b.v. iemand hun trap op helpen/tas naar binnen dragen/enz...... , ze zijn té vaak 'lelijk' behandeld daarbij! jammer niet waar, de regels zijn aangepast door het gedrag van andere taxi-gebruikers die zich niet netjes hebben gedragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding