is een taxi chauffeur verplicht om de deur open te maken bij in en uitstappen?

Toegevoegd na 2 minuten:
ik bedoel de deur van de taxi

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee hoor, maar vaak gebeurt dit wel. Want als taxichauffeur (zowel voor een bedrijf als zzp 'er) wil je reclame maken voor het bedrijf waar je voor werkt en door service te leveren stijg je in waardering. Toegevoegd na 1 minuut: Na je toevoeging: Ik bedoelde dat ook :)

nee dat hoeft niet Alleen voor iemand die slecht ter been is wel handig maar nee het is zeker niet verplicht het is mij in elk geval nog nooit "overkomen"

nee dat is hij niet verplicht.. je betaald voor de rit,je huurt hem in, dus als tegenprestatie mag hij wel de deur open en dicht doen...

verplicht , nee het is wel heel beleefd/aardig maar ze hoeven het tegenwoordig niet meer te doen , wat ze eigenlijk niet meer mogen doen (voor hun eigen veiligheid!!!) is b.v. iemand hun trap op helpen/tas naar binnen dragen/enz...... , ze zijn té vaak 'lelijk' behandeld daarbij! jammer niet waar, de regels zijn aangepast door het gedrag van andere taxi-gebruikers die zich niet netjes hebben gedragen.

Bronnen:
van een taxischauffeur

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100