Waarom moeten mensen in de trein zo nodig bellen of hardop praten?

Ik reis de laatste tijd vaak met de trein. Het valt me op dat sommige mensen die in de trein zitten zo hard moeten praten/telefoneren dat iedereen kan 'meegenieten'. Vaak moeten ze dan ook nog allerlei persoonlijke dingen vertellen. Waarom is dat, hebben die mensen een tekort aan aandacht? Hebben ze nooit iets te vertellen en zijn ze blij dat ze nu een podium hebben om iets te vertellen? Wat is het?

Weet jij het antwoord?

/2500

omdat ze het lawaai van de trein willen overstemmen,daarom praten ze zo hard omdat ze zichzelf niet kunnen horen anders.

(vaak) onbewust hebben mensen juist op dat moment even tijd en dan krijgen ze allemaal heldere ideeen om die tijd op te vullen, door die iemand te bellen die ze nodig moesten bellen. en volgens mij zijn vele mensen zo één geworden met hun mobieltje dat ze gewoon niks beters kunnen verzinnen en denken dat ze moeten bellen, het is een erg automatische piloot. helaas.... dit geldt natuurlijk niet voor iedereen. sommige vliegende keeps hebben net alleen dan even tijd om iemand te laten weten dat ze nog leven of te laten weten welke trein ze wel gehaald hebben... mocht je nog eens ergeren aan iemand, waarvan je denkt, is dat nou echt nodig, dan meng je je toch gewoon in het gesprek, als diegene dat dan vervelend vind, tja, dan kun jij laten weten dat je het vervelend vind dat je alles mag horen van diegene... en anders proberen je af te sluiten voor dat soort irritaties in het leven, daar word je zelf een stuk rustiger van. meestal is diegene die zich ergert het meest de dupe en niet die ander.

Ik denk ook dat het een tekort aan aandacht is, maar het is niet alleen in de trein hoor. Zelf bij een uitvaart hebben sommigen de gsm nog aanstaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100