Waarom mogen de live camerabeelden in de bus zo getoond worden?

Als je bijv. voorin zit, komt je hoofd groot in beeld op twee soms drie schermen, zo om de minuut of sneller in beeld. Echt om gek van te worden af en toe (vind ik). Is het echt alleen om de ‘herrieschoppers’ af te schrikken? En waarom moet de ‘normale’ burger de hele tijd zo (soms voor schut) in beeld komen??

Ik snap dat je er ook voor kunt kiezen om geen gebruik te maken van het Openbaar Vervoer. Het is een vrije keuze, maar toch vervelend… Bestaat hier een of ander privacybeleid voor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben het met de meeste meningen hierboven niet eens. Het feit dat je zoiets maar moet accepteren omdat het om veiligheid gaat is de omgekeerde wereld. Ik moet dus steeds meer ongein accepteren omdat anderen er een zootje van maken. Zit ik net ff lekker in mijn neus te poeren sta ik groot in beeld. Dat men opnames maakt is prima maar waarom dat tonen op meerdere schermen in de bus. En dat ik in de openbare ruimtes maar alles moet accepteren is al helemaal onzin.

Ik ken dat niet in de bus, maar zal in de Randstad zijn dan, waar je woont. Het is puur, om herrieschoppers af te schrikken. Iedereen weet tegenwoordig, dat hij gefilmd wordt in de bus. Om de mensen er nog eens extra op attent te maken zullen de monitoren opgehangen zijn. Komt de veiligheid ongetwijfeld ten goede. We moeten er tegenwoordig wat voor over hebben. Zou me er zelf niet druk om maken. Veiligheid gaat vaak ten koste van privacy, maar onveiligheid is toch flink erger dan zo'n stukje privacy inleveren. Bekijk het dus positief en zie het als jouw moment van fame.

Je bent in de openbare ruimte. Iedereen in die bus kan je hoofd zien, of het nu op een scherm is of gewoon door naar je te kijken. Daarom mag het. En de reden waarom het gedáán wordt (een andere vraag dan waarom het mag) is inderdaad om herrieschoppers af te schrikken, niet om jou voor schut te zetten. Als je niet voor schut wilt staan, moet je gewoon geen beschamende dingen doen in een ruimte waar allerlei mensen je - camera of geen camera - kunnen zien.

Waarom niet? Je hoofd is toch wel te zien, want je ben in de bus. Maar sommige mensen vinden het ineens heel raar of akelig om zichzelf op een scherm te zien. Als je er voor schut op staat, dan moet je een ander gezicht trekken, of ergens anders gaan zitten. Ik vind het juist wel leuk. En ik heb er met mijn kleindochter altijd de grootste lol over.

Je moet er wat voor over hebben om de relschopper aan te pakken. Ja staat overigens in het openbaar vervoer dus iedereen in de bus kan je toch al zien. Nu alleen iets duidelijker

Puur veiligheid, als men weet dat er gefilmd word zal de agressie terugdringen. En het feit dat het aangegeven is wanneer er gefilmd word is het je eigen keus of je er in gaat zitten of niet, zolang het voor eigen gebruik is mag je zelfs van wildvreemden op straat gewoon een foto maken! zolang je het maar niet publiceert..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100