Heeft het aanpassen van de (kortings-) abonnementen van NS ook impact op huidige abonnementen?

De NS heeft onlangs zijn kortingsabonnement aangepast, waardoor het eigenlijk allemaal duurder is geworden, omdat je nu geen korting krijgt in de avondspits. Nu kun je wel een extra abonnement nemen om ook de spits, dus ook ochtend, korting te krijgen.

Nu had ik al een abonnement en ging er dan ook vanuit dat er voor mij, niets zou veranderen. Maar wat blijkt, het lijkt erop dat ik eens gematst wordt inplaats van genaaid.

Tot mijn verbazing toen ik vanmorgen om iets over 7 in-checkte zag dat ik op 40% korting werd in-gecheckt. Bij het uitchecken gecontroleerd en er stond inderdaad dat ik met korting heb gerezen. Ik ga in de gaten houden of dit morgen weer gebeurt of is dit zoals het nu hoort te gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je "gerezen" bent, hoe groot ben je nu dan? ;)

Het beste antwoord

Op het verlengingsmoment van je abonnement gaan de nieuwe regels ook voor jou in. De korting van vanmorgen is de NS-vakantiekorting, duurt volgens mij de hele maand augustus nog (voor 9 uur 40% korting).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor de oude klanten van de Voordeelurenkaart verandert voorlopig niets.
"Heeft u een Voordeelurenabonnement?

Geen probleem, daarmee kunt u gewoon blijven reizen zoals u gewend bent. U ontvangt dan nog steeds 40% korting na 9.00 uur ’s ochtends. Ook in de spits tussen 16.00 en 18.30 uur ontvangt u deze korting. Eveneens behoudt u het voordeel van korting voor 9.00 uur in de maanden juli en augustus en tussen Kerst en Oud en Nieuw.

Wilt u profiteren van de vele voordelen van één van de nieuwe abonnementen, dan kunt u natuurlijk overstappen. Bij het aanvragen van uw nieuwe abonnement wordt uw Voordeelurenabonnement automatisch beëindigd, wanneer uw OV-chipkaart nog langer dan een jaar geldig is. Het resterende abonnementsgeld wordt vervolgens teruggestort op uw rekening.
Let op: wanneer u overstapt op een van onze nieuwe abonnementen kunt u niet meer terugkeren naar uw huidige Voordeelurenabonnement."

http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/nieuwe-abonnementen#mijn-huidige-abonnement