Ik ben 16 jaar, beide ouders zitten in de bijstand. Mijn school zit 4 zone's verderop. Is er een mogelijkheid dat ik dit vergoed krijg?

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik moet dus 45 minuten fietsen, want het is 13 kilometer. Opzich is dit niet heel erg ver nee, maar in de winter ga je wel kapot van de kou. Ik heb nagevraagd aan mn moeder, en we krijgen 350 in het jaar voor extra studiekosten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (10)

Naast de tegemoetkoming in de schoolkosten en kinderbijslag die je ouders krijgen, kun je de school vragen of ze jullie kunnen helpen hiermee.

Mogelijk kunnen zij een bijdrage leveren voor het vervoer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan het soort onderwijs dat je volgt en of dat daadwerkelijk zo ver van huis moet als het het juiste 'type' is.

In principe is het antwoord primair nee. De bus is een luxe-artikel dat je niet strikt nodig hebt als zestienjarige schoolgaande, en vier zones is een flinke trippel op de fiets, maar ach, wij deden vroeger ook niet anders.

Pas als er een heel goede reden is waarom je naar juist DIE school moet, en je beslist niet kunt fietsen vanwege lichamelijke omstandigheden of teveel reistijd, zijn er mogelijkheden voor vergoeding in aanmerking te komen. Maar die kans is niet erg groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dertien kilometer is prima te doen, en voor de uitzonderingen dat het echt te koud / nat is om te fietsen kun je best af en toe een strippenkaart aanschaffen, maar dat blijft dan gewoon je eigen keuze. Wellicht wat geld voor opzij zetten ? Met 350 euro kom je een heel eind, en heel erg veel extra studiekosten heb je op de middelbare school niet,. Wellicht zul je incidenteel een excursie of uitje moeten missen, maar vaak heeft de school daar nog wel een potje / mogelijkheden voor.
Soortgelijke vraag is gisteren al gesteld.
Kijk eens bij de antwoorden die deze persoon gekregen heeft, misschien heb je er wat aan:

http://www.goeievraag.nl/vraag/vergoeding-ov-chipkaart-abonnement.78274
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk krijgt U een verhoogde studiebeurs , die ook dient om vervoer te betalen.
Velen scholen bieden gratis busvervoer aan en als school abonnee betaal je ook niet veel.
Voor een gewoon bus-ticket heb ik mijn twijfels
(Vl)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Itswanne zet er niet bij of het in NL of in Belsj is, dus het zou zomaar kunnen dat je antwoord klopt!
je zou ook kunnen fietsen?
is gezonder lijkt mij.. en 4 zones is toch niet zo heel erg ver?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan gewoon de afdeling bijzondere bijstand bellen en vragen wat hiervoor de regels zijn. In onze gemeente wordt boven een aantal km (ik weet even niet meer hoeveel) het buskaartje vergoed. Niet een abonnement, alleen maar de buskaartjes voor de dagen dat je inderdaad naar school gaat. Maar volgens mij is 45 minuten niets, dat moest mijn dochter ook altijd, en het kwam niet in ons hoofd op om haar met de bus te laten gaan.
In de winter moet je je erop kleden.
Natuurlijk is het koud. Het is zoals Marleen zegt: we hebben allemaal deze afstanden moeten fietsen. En ik heb heel veel kou geleden.
Zo is het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat de afstand voor jou erg ver lijkt,maar bedenk dat je jezelf goed warm kunt fietsen ook in de winterkou!.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja zou kunnen je kan een toeslag aanvragen voor bijzondere kosten bij de bijstand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
via een declaratieformulier die je kan vragen bij sociale zaken kan je dat vergoedt krijgen. je zal het wel vooruit moeten betalen maar je krijgt het terug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het bij je gemeente navragen. je kan ook wel op de fiets stappen dan heb je later een leuk verhaal :)