Ik wil later graag tram / treinmachinist worden! Hoe doe je dat. En PS: ik ben niet technisch aangelegd, is dat een probleem?

-

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoi Gomarusnl,
Ik wil later ook machinist worden op een trein.
Voor een trein weet ik wel dat er een redelijk strenge selectie voor is.
je moet eens op de volgende site kijken die ik hieronder bij 'bronnen' aan jou/u laat zien.
Laat mij maar weten of die site voor jou goede informatie geeft.
Ik (17 jaar) heb er al verschillende keren op gekeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet minimaal een vmbo diploma hebben. Je krijg een interne opleiding bij de NS. Dus je zou bij de NS kunnen informeren of aanmelden. Dat technische er aan leer je vanzelf want je opleiding bestaat uit theorie en praktijk lessen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het GVB zoekt nog trammachinisten en technische aanleg is daar niet echt voor nodig