Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ns heeft me boete gegeven, terwijl ik geldig treinkaartje had, wat zijn mijn rechten?

Ik heb gister een boete gekregen van 43 euro omdat ik 'volgens de conductzeur' geen geldig kaartje had. Ik ben student, kon tonen dat ik op een ROC zit en toch kreeg ik de boete.

Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had een kaartje, die vent zegt gewoon doodleuk niet geldig, terwijl ik hem die dag gekocht had..
Amadea
11 jaar geleden
Wat versta jij onder een geldig treinkaartje, Yss? Jij had blijkbaar de studenten-ovchip niet bij je en hebt dus terecht een boete gekregen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik werd gevraagd om mijn studentenkaart (schoolpas) te tonen, dit heb ik gedaan, toen zei de man dat het niet geldig was.. Terwijl hij daarvoor zei dat ik gewoon iets moest tonen waardoor het bevestigd werd dat ik op een ROC zit..
Amadea
11 jaar geleden
Of had je er geen datum op laten stempelen? Ook dan is het kaartje ongeldig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het was een kaartje waar de conducteur moet stempelen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kaartjes die de conducteur moet stempelen bestaan niet in dit land. Conducteurs controleren alleen de datum en knippen em eventueel dus ik vrees dat je de pineut bent. Een kaartje zonder datum zul je moeten stempelen voor je instapt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, knippen bedoel ik :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ohhh en als je geen conducteur hebt gezien gebruik je dat kaartje gewoon weer? WAT voor kaartje heb je eigenlijk gekocht dat je daarvoor moet laten zien dat je op een ROC zit? Je moet wel duidelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Had je een kaartje dat alleen geldig was op die dag of zo'n kaartje dat op elke willekeurige dag gebruikt kan worden? In het laatste geval had je moeten inchecken. Misschien had je dat niet gedaan en dan kun je inderdaad een boete krijgen.