Ns heeft me boete gegeven, terwijl ik geldig treinkaartje had, wat zijn mijn rechten?

Ik heb gister een boete gekregen van 43 euro omdat ik 'volgens de conductzeur' geen geldig kaartje had. Ik ben student, kon tonen dat ik op een ROC zit en toch kreeg ik de boete.

Wat kan ik doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je gelik hebt is de boete ongeldig maar ja, zie dat maar eens aan te tonen. Ze hebben immers genoeg te doen. Maar je kan altijd aangiften doen. Toegevoegd na 3 minuten: Je kan voor meer info op http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice kijken en je kan contact opnemen. Toegevoegd na 6 minuten: Oh sorry gelijk bedoel ik, niet gelik

Bronnen:
http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice

Als je met je studenten ov wilt reisen moet je inchecken anders is deze niet geldig. Dus als jij niet hebt ingececkt heb je geen poot om op te staan.