Welke OV chipkaart je gebruikt, maakt in principe niet uit.

Iedere kaart is een 5 jaar geldig.

Voordeel van een persoonlijke is dat je gebruik kunt maken (indien je er rechtop hebt) van tm 12 jaar korting of 65+ korting en abonnementen.

Een chipkaart kost doorgaans 7,50 (zowel anonieme als persoonlijke). Soms zijn er in bepaalde regio's acties, waarmee je z'n pas goedkoper kunt krijgen.

Een voordeel van een anonieme is dat deze ook door andere mensen gebruikt kan worden, dit kan alleen niet tijdens dezelfde rit.
Een anonieme is ook gelijk beschikbaar, als je hem koopt, terwijl er voor een persoonlijke vaak enkele weken gewacht moet worden.

Het saldo is bij een persoonlijke ook (indien gewenst) via een account op de website te zien en eventueel op te waarderen. Bij een anonieme is dit niet mogelijk.

Er zit aan beide kaarten voor en nadelen, voor de ritprijs of hoe vaak je hem gebruikt, maakt het niet uit welke je neemt (maar ook niet uit van welke vervoerder, elke kaart werkt bij elke vervoerder).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik zou denken de anonieme chipcard want die is gratis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7,50 kost een kaart en dan nog buskosten