Ik heb gehoord dat mijn Studenten OV chipkaart blijkbaar binnenkort verloopt.. Wat gebeurd er met het geld dat er nog op staat?

Ik heb er pas 30 euro op gezet en denk niet dat het voor die datum op zal zijn. Blijft het erop staan of wordt het overgezet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je OV-chipkaart zelf verloopt (dus de geldigheidsdatum op de achterzijde van de kaart), kun je een paar dingen doen..

1. Info van de website OV-chipkaart] Wij raden u aan om het saldo van uw oude kaart op te reizen. U kunt het saldo ook over laten zetten naar uw nieuwe OV-chipkaart (het maakt niet uit welk logo op de nieuwe kaart staat). Dit doet u bij een balie van OV-bedrijven.

2. OV-chipkaart ter beeindiging opsturen. Bedroeg het saldo € 5,- of meer? Dan kunt u uw saldo laten restitueren met dit formulier (pdf). De administratiekosten komen te vervallen.

Hieronder de website :) Helemaal rechts onderaan onder 'Serviceformulieren' vind je het formulier http://www.ov-chipkaart.nl/faq/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt het saldo op de kaart nog gewoon opmaken. Het tegoed wordt NIET overgezet op een evt. nieuwe kaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kun je zelfs je ov nog als gewone ov chipkaart gebruiken, kun je laten omzetten bij de NS, die halen dan je studentenrechten eraf en maken er een ov chip van..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan je gewoon op maken