Hebben buschauffeurs een soort geheimtaal?

Ik zit elke dag in de bus, en sommige buschauffeurs hebben hetzelfde gebaar elke keer, en precies wanneer ze een ander gebaar doen zie ik hem/haar naar de pauzekaner lopen. Is dit toeval? Dit is al meerdere keren gebeurd.

een jaar geleden
2.8K
LeonardN
een jaar geleden
Ehm Nee of Ja, net wat je als geheimtaal ziet, maar in veel beroepen worden handgebaren gebruikt als communicatiemiddel, als praten geen optie* is. Bekende zijn een kopje koffie thee nabootsen, of met je vinger naar je open mond wijzen (koffiepauze en lunchpauze).
*En dan kan je het natuurlijk ook gebruiken als praten wel een optie is.

Antwoorden (2)

Dat is gewoon vakjargon, zoals ieder beroep zijn eigen specifieke 'taal' heeft.
een jaar geleden
Ja, buschauffeurs hebben een soort geheimtaal genaamd "busjargon". Dit zijn afkortingen en termen die alleen binnen de buswereld worden gebruikt om bijvoorbeeld vertragingen of problemen door te geven aan collega's.
10 maanden geleden