Waarom krijg ik het saldo van een verloren anonieme ov chip kaart niet terug?

de anonieme kaart is geregistreerd online en ik kan hieruit opmaken dat deze niet gevonden is (en niet gebruikt) afgelopen jaar.

een jaar geleden
1.6K
Ritsuka
een jaar geleden
Hoe heb je geprobeerd het terug te krijgen?
ronron1212
een jaar geleden
Iedereen kan wel zeggen dat dat te goed van hem is er is toch geen naam geregistreerd.
LeonardN
een jaar geleden
Helemaal een goed punt.
Wie zegt dat jij niet de oneigenlijke bezitter bent van de kaart?
Dat je hem dan zou gebruiken, zou dan nog tot daar aan toe zijn. Maar dat je dan het saldo in cash zou ontvangen zou helemaal bezopen zijn.

Antwoorden (1)

Omdat dat de regels/voorwaarden zijn.

https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-vernieuwen-en-beeindigen/persoonlijke-ov-chipkaart-kwijt-wat-nu.htm

Anonieme OV-chipkaart
Een anonieme OV-chipkaart is niet beschermd. Dit betekent dat je de kaart, na verlies of diefstal, niet kunt laten blokkeren en vervangen.
Ook kun je het saldo dat nog op de kaart staat NIET terugkrijgen.

===
Je kan wel stellen dat de kaart het afgelopen jaar niet is gebruikt, maar dat zegt niets over de aankomende jaren.
-Stel de NS geeft je saldo terug.
-Ze kunnen de kaart niet blokkeren
-Iemand gaat TOCH het saldo opgebruiken van die kaart...
een jaar geleden
Silliejean69
een jaar geleden
oke oke, als de kaart verlopen is zou ik wel aanspraak kunnen maken in dat geval?
LeonardN
een jaar geleden
Nee. Dat wordt nergens beweert. Lees gewoonweg de voorwaarden.
LeonardN
een jaar geleden
*beweerd...