kan je , je ov chip kaart opwaarderen met contant geld, of kan dat alleen via de ov chip automaten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.7K

Antwoorden (2)

Bij de automaten kun je alleen met je pinpas opwaarderen. Aan de balie van een OV-bedrijf kun je de kaart ook laten opwaarderen, maar ik weet niet of je dat bedrag vervolgens contant kunt betalen of ook moet pinnen.

Een persoonlijke OV-chipkaart kun je automatisch laten opladen. Zodra het saldo onder de € 5 komt, wordt automatisch een bedrag van je bankrekening naar de OV-chipkaart overgemaakt.

Zie verder op bijgaande website.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan bij een treinstation met muntjes betalen, zoek zo'n gele machine op waar je met muntjes kan betalen. Niet elk geel apparaat kan dat, dus kijk even goed. Houd je kaart voor de lezer en kies het bedrag dat je wilt opwaarderen. De rest spreekt voor zich.