Kan ik een weekend-trein-retour ook HEEN op zondag gebruiken?

Dus als ik zaterdag en zondag naar hetzelde station ga en op zaterdag niet gecontroleerd is.

Toegevoegd na 1 uur:
Kan je een boete krijgen als je op zondag gecontroleerd wordt op de HEEn reis en je toon het weekendretourkaartje?

Toegevoegd na 1 uur:
Kan je een boete krijgen als je op zondag gecontroleerd wordt op de HEEn reis en je toon het weekendretourkaartje?

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is een manier van zwartrijden die de conducteur niet kan controleren. Technisch gezien kan het inderdaad, moreel gezien kan het wat minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

een retour is eenmaal heen, eenmaal terug. je zult toch een dagsstempel hebben? zo niet, dan kun je het proberen. alleen niet erg netjes tegenover de goede burger die wel zijn (steeds duurder wordende) kaartje betaald..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zou je zaterdag de hele dag niet gecontroleerd moeten worden, en dan kan je hem zondag weer gebruiken ja(vanaf hetzelfde station beginnen en zelfde station eruit)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja, kijk. Een weekend retour, dat is dat je in het weekend op en neer kan, maar dan maar wel maar 1 keer. En ook: dat de weekend dan begint op de vrijdagavond. En, ook niet onbelangrijk, dat de heen altijd eerder is dan de terug want als je wel al terug bent geweest dan mag de heen niet meer, behalve als je nog niet geknipt bent. Dan mag het eigenlijk ook niet, maar dat weten ze dan niet heh.
Dus! Vandaar! Tenzij je op vrijdagavond of zaterdag de hele dag al een keer heen bent geweest mag je best pas op zondag heen gaan met het weekendretour. Pas op! je moet wel hetzelfde weekend weer terug heh!