Na 19.00 uur 's avonds en in het weekend mogen fietsen mee in de metro. Reizigers met een hond, buggy of fiets kunnen het beste gebruik maken van de brede toegangspoortjes. Deze brede toegangspoortjes bevinden zich aan de buitenzijde van de rijen toegangspoortjes. Houd uw hond, buggy of fiets voor u zodat uzelf voldoende ruimte heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op werkdagen na 19.00 uur en gedurende het gehele weekend biedt de RET reizigers de mogelijkheid om de fiets mee te nemen in de metro. Uitzondering op deze regel zijn de dagen waarop grote evenementen plaatsvinden in Rotterdam. Dan kan de fiets dus niet mee in de metro.

Verder mogen vouwfietsen en vouwsteps altijd worden meegenomen, onder uitdrukkelijke voorwaarde dat deze zijn opgevouwen. Het vervoer van een vouwfiets of vouwstep in gevouwen toestand valt namelijk onder artikel 8.1: het vervoer van handbagage.