wat is nou praktisch in een openbaar vervoer? een draagdoek of een kinderwagen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je zelf niet de ervaring opgedaan wat je nou zelf fijner vind????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een draagdoek! mijn dochtertje is 2 jaar nu en alleen in de draagdoek gedaan , boodschappen met fiets of auto
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zeker een draagdoek! probeer maar eens een bus in te kopen met een tweelingwagen haha
https://www.vonvavoom.nl/nl/info-over-dragen/de-draagdoek/

Antwoorden (7)

Een draagdoek is natuurlijk praktischer. Ik vind het persoonlijk alleen wat gevaarlijk. Als jij staat en de bus remt dan sta je gelijk klem tussen zo een paal. Dan kan je nog beter staan met een kinderwagen, kind is in een drukke bus toch echt veiliger in een kinderwagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het kind is een kinderwagen het veiligst; de draagdoek zul je van je rug moeten halen als je wilt gaan zitten, en daarna weer omknopen. Het is niet echt een optie om de draagdoek op de buik te dragen, in verband met het verstikkingsgevaar voor junior.
Daarentegen is een kinderwagen een boel gesjouw, terwijl kindje in de draagdoek vanzelf meehobbelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh? Kind op de buik is juist één van de meestgebruikte draagvormen! En dat kan prima op zo'n manier dat junior niet stikt.
Het meest praktisch lijkt me toch een draagdoek, geen aanpakkerij van iemand die behulpzaam is, geen gedoe met klemzetten van het middenpad. Voor het in en uitstappen een stuk sneller lijkt me.
En wat is veiliger, een kinderwagen zul je toch ook op de rem moeten zetten en een kind op schoot of als je staat op de rug knalt in ieder geval niet zo snel door de bus , trein of tram.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit helemaal aan met jou, echt bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan!
Voor mij is dat absoluut de draagzak want je hebt je kindje dicht bij je en afgeschermd voor mensen met mogelijk besmettelijke ziekten, er kan niet overheen geniest of gehoest worden. Ook kan niemand iets (tas, etenswaar) op je kindje laten vallen.
Met in- en uitstappen is het ook makkelijker. Het enige bezwaar is eigenlijk dat je minder bagage mee kan nemen.

Ik vind het leuk om hier even te vertellen dat, toen ik in 1978 mijn zoontje in de draagzak droeg, ik door boze mensen lastig gevallen werd die vonden dat het niet goed voor mijn baby was, hij zou niet kunnen ademen, het was gewoon slecht vonden zij.
Mijn zoontje was een huilbaby maar in de draagzak was hij stil.
Je zag toen nog haast geen draagdoeken/zakken, de mijne had ik bij het tijdschrift Ouders van Nu besteld en heet Easy rider.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het allebei wel gedaan. Een draagdoek is praktischer als je verder niet veel mee hoeft te nemen en erg geborgen voor je kind.

Een buggy is handiger als je nog een kind bij je hebt, want die kan achterop staan als je een eindje moet lopen. Ook als je veel spullen mee moet slepen, kun je die aan de buggy hangen.
Als het heel warm is, is een buggy wat confortabeler voor jezelf omdat je dan niet zo gaat plakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja precies, als je een huilbaby hebt is zo'n draagdoek vaak helemaal ideaal.
praktischer is de kinderwagen.
zeker in het o.v.
de draagdoek is zeker intiem, heel dichtbij jou, veilig ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allebei wel,een kinderwagen is beter,kun je met alle ruimte in het midden van de bus staan