Waarom kan ik niet inchecken met een OV chippas in een trein?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Powergen
11 jaar geleden
Omdat er in de trein ook geen in en uit kaartlezer staat? Maar op het perron...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat bedoel ik dus. Ergo in Utrecht staat de kaartlezer ergens bij de ingang. Betekent dus dat je een heel eind moet lopen. Er zijn veel stations waar geen lezer op een perron staat. In een bus of zo kan je toch ook gewoon inchecken? Waarom niet in de trein? Ik heb een jaartrajectkaart, wil af en toe verder reizen met dezelfde trein, halte verder dus. Moet ik daarvoor eerst een kaartje kopen of uitstappen en inchecken, trein gemist dus.........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh ja, alles is geactiveerd zoals het hoort. Weet exact hoe het hoort, maar ik vind de NS niet klantvriendelijk. Zet gewoon kaart lezers in de trein of in ieder geval op elk station een aantal op perrons en niet allen bij de trappen.

Het beste antwoord

Heb je hem al geactiveerd bij de NS ?
En als je geen producten van de NS heb
dan moet je saldo € 20,00 zijn en anders € 10,00
en kijk dan nog even op onderstaande site

Toegevoegd na 6 uur:
Als ik je vraag letterlijk moet beantwoorden :
Je moet bij de NS inchecken VOOR dat je instapt
en waarvoor ze dat in de trein niet hebben gedaan
moet ik je het antwoord schuldig blijven

Toegevoegd na 6 uur:
Ik heb denk ik de oplossing heb:
In de Bus en Tram heb je geldig bewijs nodig
als je in het voertuig ben.
En bij Trein en Metro heb je een geldig bewijs nodig ook als je op het perron ben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn probleem: Heb dus een jartrajectkaart en heel soms wil ik verder reizen op zelfde traject, kan dus in de trein blijven zitten. Maar nee, ik moet er uit om weer in te checken. Vaak staan de lezers op een perron, maar vaak ook niet. Staan dan ergens bij een ingang van een station of zo. Betekent dus: Uitstappen en met een volgende trein pas verder kunnen. Heeft er nu echt niemand nagedacht bij de NS? Ik moet dus nu nog eigenlijk eerst een kaartje kopen als ik mijn reis verleng. Wat als de papieren kaartjes er echt uitgaan? Ik ga dit voorleggen aan de NS zelf ook. Ga niet dubbel betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad is dat een ergelijk probleem.
Mail het naar de NS , maar leg het ook voor bij Rover http://www.rover.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit vind ik een goed advies! Ga het gelijk doen.

Andere antwoorden (2)

Hoogstwaarschijnlijk heb je hem nog niet geactiveerd om met de trein te reizen, dit moet je eerst doen op ns.nl. het kan ook zijn dat er niet genoeg geld op staat, er moet namelijk minimaal 20 euro op staan om met de trein te kunnen reizen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij het zelfde, kan wel in de bus, maar met de trein kan ik niet inchekken. Kan ik bij de ns die ook activeren op de kaartjes automaten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je kan je kaartje gewoon activeren bij een kaart automaat. Ik heb dus een jaartrajectkaart, een ovchippas en alles moet anders. Gek word ik van dit systeem? Registreren moet bij de NS en ov chipkaart. Toch niet normaal?
Het is gewoon mogelijk om te reizen met de OV chipkaart.
Er moet 20.- euro op staan.
Of 10.- wanneer je 40% korting erop hebt.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie overige reacties op mijn vraag. Ik bedoel letterlijk inchecken in de trein d.m.v. kaart lezers. Alle is geactiveerd, reis al jaren met een jaartrajectkaart en ov chip.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebeurt er helemaal niets? Of krijg je een rode fout melding? Staat er iets in beeld? Want dat heb ik ook gehad. De kaart was bij mij verbogen waardoor je niet kan inloggen. De chip werkt dan slecht.
Je kan dan de kaart opsturen naar NS en zij zullen een nieuwe sturen met je oude tegoed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet even goed de reacties van Jeannette58 lezen
want je snapt de vraag niet erg