Hoe betaal ik de metro na inchecken met mijn ov chip kaart met korting?

Ik betaal met mijn ov chip kaart de metro in Amsterdam. Volgens de NS wordt er alleen voor de trein afgeschreven. Hoe wordt dan de metro betaald?
Ik zie geen afschrijving apart voor de metro.
Volgens NS geldt de 40% korting alleen voor de trein.

Toegevoegd na 1 dag:
Het lijkt erop dat de NS het metro bedrag zelf verrekend met de gemeente of het vervoersbedrijf.
Wordt niet apart van mijn rekening geschreven.
Het bedrag wat op de ov9292 info staat voor de metro, zit blijkbaar al in het bedrag dat achter de trein staat. Wel een beetje vreemd zoals dat weergegeven wordt.
Dat in en uitchecken dat begrijp ik wel.

ronron1212
6 jaar geleden
Je moet als je uit de trein stapt eerst uit checken en dan bij de metro weer in checken anders rij je zwart in de metro.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zou er ook een abonnement voor de metro bestaan en op de kaart gezet kunnen worden? Bij ons bestaat dat wel voor de bus. Ik woon in breda en heb al jaren een persoonlijke ov chipkaart met een 40 % korting abonnement voor de trein er op. Op aanraden van iemand heb ik ook een busabonnement op dezelfde kaart laten zetten waarmee ik met 40% korting kan reizen in het territorium van busvervoerder. Dat is zowel in de stad als in de regio west Brabant. Ik heb dus 2 abonnementen op de kaart zitten die elk jaar verlengd moeten worden. Zou dat ook voor de Amsterdamse metro kunnen?

Antwoorden (1)

je moet saldo op je chipkaart hebben staan, en gewoon inchecken en uitchecken, net zoals je in de bus doet.
Na het uitchecken zie je gelijk dat er geld af is gegaan.

De korting van de NS geld alleen in de trein, en niet in de metro.

Toegevoegd na 39 minuten:
Als je meerdere vervoerders gebruikt, moet je wel per vervoerder inchecken en uitchecken. Dus voor trein NS inchecken bij instappen, en uitchecken bij verlaten trein.
Ga je daarna met de metro, met de bus, of met de trein van een andere vervoerder, dan check je daar weer opnieuw in.
Dus niet alleen begin en einde reis bliepen met je pasje, maar elke keer als je op een halte/station overstapt naar ander vervoersmiddel of bedrijf.