Hoe kan ik een studenten ov terug krijgen na inbeslagname?

Hallo, misschien een stomme vraag...

Ik was vandaag bij een vriendin en heb per ongeluk haar pakje sigaretten met ov kaart meegenomen. wij roken allebei L&M hierdoor is een vergissing begaan. Maar mijn ov kaart zat in mijn pakje sigaretten. dus zij heeft nu de mijne en ik had die van haar. Bij de controle kwam ik er achter: eind stand: boete plus haar ov kaart ingenomen. alleen stond hier ook haar studentenreis product op. hoe moeten we nu een nieuwe kaart aanvragen met studentenproduct? gewoon een nieuwe aanvragen? of wat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In een pakje sigaretten....oei. Volgens mij kun je die beter in je portemonnee bewaren (zei zij met een bankpas in haar pakkie shag :lol:)

Antwoorden (1)

Het lijkt me dat je dan de procedure moet volgen voor een verloren of gestolen kaart. De kaart is je vriendin immers ontnomen; dat-ie niet echt verloren of gestolen is komt misschien in de procedure nog aan de orde. Mij lijkt dit de meest logische aanpak
http://www.studentenreisproduct.nl/detail/je-verliest-je-ov-chipkaart-of-hij-wordt-gestolen/

En omdat de omstandigheden dus van het standaardgeval afwijken (de kaart is bij controle ingenomen) is eventueel de telefonische klantenservice ook nog een optie:

“Telefonisch contact
Studentenreisproduct.nl heeft haar telefonische klantenservice ondergebracht bij OV-chipkaart.nl
Telefoon: 0900-0980 (€ 0,50 per gesprek)
Bereikbaarheid: op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur, op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur.
Heb je een vraag over het studentenreisproduct? Kies dan optie 2 in het belmenu.”
http://www.studentenreisproduct.nl/detail/contact/

Toegevoegd na 9 minuten:
Uiteraard moeten de herstelacties door je vriendin en vooral: via háár persoonlijke OV-Chipkaartaccount geregeld worden. Waarbij je haar natuurlijk zo goed mogelijk helpt, zoals door het stellen van deze vraag hier.
Bordensteker