Mijn oma wilt een OV-Chipkaart voor de bus, hoe kan zei die aanvragen?

En hoe werkt dat met saldo erop zetten,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Via www.ov-chipkaart.nl
Of een ns loket

Het opladen van het saldo kan op meerdere manieren,
Bij de kaartjesautomaat met de pinpas. (Pas rechtsonderin tegen het OV logo houden, de rest wijst zich vanzelf.)
Aan het service loket van de ns contact of pinpas.
Bij een ´´oplaadpaal´´ bij o.a. supermarkten, sigarenboeren enz.
Of je kan het elke maand automatisch laten afschrijven van je rekening.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij de kaartjes automaat zoals hierboven kan het inderdaad ook, maar dan krijg je een anonieme ov-chipkaart.
Niet handig vind ik zelf, als je hem kwijt bent, ben je het geld wat er op staat dus ook kwijt.
Een persoonlijke ov kan je blokkeren als hij kwijt is, en mocht er iets mis zijn gegaan met uitchecken of iets dergelijks en je krijgt je gelijk dan krijg je ook je geld terug.
Bij een anonieme ov-chipkaart is dat niet zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je loopt naar een kaartjes automaat, je koopt een Ov. Chipkaart, je haalt hem langs de kaartjes automaat en je zet er geld op, allemaal heel vanzelf sprekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat moet oma niet doen. dan koop je een anonieme OV.
En oma heeft recht op een kortingskaart als ze tenminste 65+ is.
Heey Leandro!
Bij elk groot NS-station (Utrecht, A'dam, R'dam, Arnhem, Groningen etc...) kan je een formulier halen om dit aan te vragen. (Het kan ook via internet allemaal geregeld worden, maar ik denk dat jouw oma niet echt handig met internet is, mijne in ieder geval niet..)
Maar dit formulier kan je dan invullen met alle gegevens die erop staan, ze heeft hiervoor ook een pasfoto nodig!

Vervolgens krijg je de kaart na 2 weekjes opgestuurd wanneer je het formulier op de post hebt gedaan.
In deze brief met de ov-chipkaart staat dan precies wat je moet doen, om ervoor te zorgen dat haar ov-chipkaart helemaal werkend wordt!

Als je nog vragen hebt dan zet je hier maar een reactie onder, of stuur je een berichtje, succes!:)