Kan ik nog meereizen met korting met NS?

Kan ik nog steeds meereizen met korting nu dat, heb ik vernomen, de papieren kaartjes niet meer verkrijgbaar zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Als degene die jou meeneemt een 'kaart' heeft waar die optie bijhoort: ja (zie onder).
Je moet dan wel zélf ook een OV-chipkaart hebben.
"Samenreiskorting kan ook op uw OV-chipkaart worden geladen bij de NS-kaartautomaat. Dit vindt u onder de knop ‘Knop kopen NS producten' waarna u de keuze krijgt of u in de 1e of 2e klas met iemand mee wilt reizen.
Samenreiskorting wordt op de OV-chipkaart gezet van de persoon die meereist met de abonnementhouder. Uw medereiziger moet wel in het bezit zijn van een eigen OV-chipkaart met daarop minimaal € 10 saldo."
Op de bronsite is een instructiefilmpje over het laden van de Samenreiskorting te vinden.

"Als u in het bezit bent van een van de volgende abonnementen, kunnen maximaal drie medereisgenoten met 40% Samenreiskorting met u mee reizen:
•NS-/OV-(Jaar)abonnement
•Jaar- en Maandtrajectabonnement
•Studenten OV-chipkaart
•NS-Privilegepas
•Dal Vrij
•Weekend Vrij
•Dal Voordeel
•Altijd Voordeel
•Altijd Vrij
•Voordeelurenabonnement

Samenreiskorting is geldig per enkele reis, na 9.00 uur en in de weekenden de hele dag.

Samenreiskorting is op een papieren kaartje ook geldig in de treinen van Arriva, Breng, Connexion, Syntus en Veolia. Samenreiskorting op een OV-chipkaart is alleen geldig bij NS. "
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja tuurlijk kan dat dat kan gewoon het hele jaar door