Dat korte belletje betekent dat de maximumsnelheid die het beveiligingssysteem afdwingt, verandert. Zowel naar boven als naar beneden, dus wanneer een trein bijvoorbeeld op een geel sein afrijdt dat nog groen wordt gaat de ping, maar ook als de trein een geel sein voorbijrijdt, en vervolgens in een stukje spoor terechtkomt dat gevolgd wordt door een rood sein.

Overigens zijn er nog veel meer belletjes, dat de conducteur de deuren sluit wordt kenbaar gemaakt met een mooie ding-dong-deurbel.
SimonV
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik hoor dat belletje vaak als er een overweg of sein genaderd wordt. En je hoort het niet in de coupé alleen als je in de open ruimte bij de deuren staat. Zou dus best kunnen kloppen wat je zegt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het seinbeeld verandert, verandert ook de ATB-puls. Dus dat kan kloppen, Voldemort.