(Hoe) Kan je geld terugvragen van de NS als je door annulering van een reis, moet omrijden?

Ik zat in de trein naar Utrecht vanuit Leiden toen ze omriepen dat hij niet verder reed ivm. een aanrijding. Toen de trein genomen richting Gouda, daar de trein richting Enschede genomen die op Utrecht Centraal stopt. Vanuit daar, de trein naar Rhenen en met de bus naar huis. Oftewel, een hele omweg genomen om thuis te komen waardoor ik meer dan het dubbele kwijt ben dan normaal. Kan je dit bedrag terugkrijgen van de NS?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.7K
ronron1212
8 jaar geleden
Je had niet hoeven betalen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoezo meer kwijt ? Je checked in op je startpunt en uit op het eindpunt
Of je daar via Groningen en Maastricht komt word toch niet bijgehouden ?
Amadea
8 jaar geleden
NS regelt vervangend vervoer. Het is jouw keuze geweest om via via je eigen route te nemen. Het vervangend vervoer was gratis geweest.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Waar moest je in hemelsnaam naartoe dat je de trein naar Rhenen hebt genomen?

Antwoorden (2)

Ja; als je meer dan 30 minuten vertraging hebt, krijg je 50% retour, bij >60 minuten vertraging krijg je de volle kosten retour (en heb je dus gratis gereisd).
Haal hiervoor bij het NS loket het formiilier "Geld retour bij vertraging".
Voor toekomstige keren is het handiger je op ns.nl te registreren (met je OV Chipkaart); dan kan je voortaan digitaal (met enkele klikken) je vertraging melden en je geld retour claimen.

http://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vertraging.html
Dit had je overigens ook zelf met 10 seconden Googlen kunnen vinden....
8 jaar geleden
Je kunt onder voorwaarden maximaal de ritprijs terugvragen. Dat kun je o.a. doen door een "mijn NS"-account aan te maken op de site van NS.

Overigens krijg je geen geld terug bij overmacht. M.i. valt een aanrijding onder overmacht maar (vreemd genoeg) wordt deze niet als voorbeeld van overmacht genoemd op de site, terwijl zulke aanrijdingen vrijwel dagelijks voorkomen.

Kortom, gewoon proberen.
Computoon