Gelukkig zijn de NS poortjes voorlopig gewoon open, al moet je er soms naar zoeken. Je kunt er vrij doorheen lopen. De in/uitcheck paaltjes staan voor de NS ook op andere plekken en je moet wel iedere keer in- en uitchecken, joost mag weten waarom, want betaald is alles al. Big Brother weet in elk geval precies waar je uithangt. Of je bij het paaltje uitcheckt of bij het poortje maakt niets uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ja, activeren moet via de automaat: bestelling ophalen heet dat..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt me wel. Kijk hieronder informatie NS.

EVA zegt:Welkom terug. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:moet ik in en uitchecken met een jaartrajectkaart
EVA zegt:Wilt u informatie over het in- en uitchecken met een OV-chipkaart?
U zegt:ja
EVA zegt:Wat is het vervoerbewijs waarmee u reist?
U zegt:jaartrajectkaart
EVA zegt:Binnen uw traject kunt u vrij reizen met NS zonder dat u in- en uitcheckt. Zodra u buiten uw traject wilt reizen met NS, adviseren wij u om nu nog gewoon met papieren kaartjes te reizen. Het is op dit moment namelijk nog niet mogelijk om daarvoor bij NS één en dezelfde OV-chipkaart te gebruiken. Wilt u reizen met bus, tram of metro, laad dan eerst saldo op uw kaart. Lees hiernaast meer informatie over het in- en uitchecken.