Wat moet ik doen als ik de thalys mis in Frankrijk?

Ik heb net een retourticket gereserveerd om naar Parijs te gaan. Ik ben dus verbonden aan de trein die op de ticket staat. Stel, ik mis de trein in Parijs. Wat moet ik dan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je de thalys mist kan je maar 1 ding doen: naar het loket gaan en een nieuw kaartje voor een volgende rit kopen. Je kaart voor de thalys is alleen voor de op het kaartje aangegeven tijd en plaats geldig. Ik kan erover meepraten...

In de FAQ op de website van Thalys staat onder vraag 7: “Hoe kan ik mijn ticket omruilen” het volgende: "U kunt uw ticket omruilen volgens de voorwaarden van uw tarief. Het tariefgamma van Thalys omvat immers heel wat tickets met verschillende prijzen en flexibiliteitslevels. Controleer de voorwaarden van uw tarief." https://www.thalys.com/nl/nl/diensten/voor-vertrek/uw-treinticket#omruilen Er zijn verschillende mogelijkheden, afhankelijk van uw soort ticket of vervoerbewijs (klassiek papieren ticket, digital homeprint, of ‘Ticketless’). Maar het begint veelal met bellen naar het NS International Service Center in Nederland op het nummer 030 - 23 000 23 (€ 0,35/min vanuit Nederland, exclusief eventuele kosten van uw operator), + € 7,50 per persoon (er zullen dossierkosten worden aangerekend). Open van maandag tot vrijdag van 8 tot 21 uur en op zaterdag en zondag van 10 tot 18 uur. Het omboeken (van een non-flex ticket) kán betekenen dat u in feite een nieuw ticket moet aanschaffen en dat u de waarde van het niet-gebruikte eventueel geretourneerd krijgt. Of u dan met een andere trein mee kunt, hangt uiteraard van de boekingsstand af. Mocht een trein op papier helemaal volgeboekt zijn, dan nog kunt u soms mee omdat er ook een beperkt aantal klapstoelen in de trein zijn. En ingeval van no-shows van andere reizigers kunt u dan van de Train Manager aan boord de vrijgekomen gewone plaatsen krijgen. > U hebt uw papieren ticket betaald en reeds afgehaald? Ga dan naar het loket van een van de internationale SNCF-stations. Uw reservering zal worden gewijzigd volgens uw wensen indien de voorwaarden van uw tarief dit toelaten. U zult een nieuw papieren ticket of een boarding pass ontvangen voor uw nieuwe reservering. > U hebt geboekt op de mobiele website of via de Thalys-app? Bel naar het Contact Center Mobile op het nummer +32 70 79 79 75 (€ 0,30/min vanuit België, elke dag van 6 tot 22 uur).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100