Wat moet ik doen als ik de thalys mis in Frankrijk?

Ik heb net een retourticket gereserveerd om naar Parijs te gaan. Ik ben dus verbonden aan de trein die op de ticket staat. Stel, ik mis de trein in Parijs. Wat moet ik dan doen?

8 jaar geleden
7.7K
ronron1212
8 jaar geleden
Andere ticket kopen.

Antwoorden (2)

Als je de thalys mist kan je maar 1 ding doen: naar het loket gaan en een nieuw kaartje voor een volgende rit kopen. Je kaart voor de thalys is alleen voor de op het kaartje aangegeven tijd en plaats geldig. Ik kan erover meepraten...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In de FAQ op de website van Thalys staat onder vraag 7: “Hoe kan ik mijn ticket omruilen” het volgende:

"U kunt uw ticket omruilen volgens de voorwaarden van uw tarief. Het tariefgamma van Thalys omvat immers heel wat tickets met verschillende prijzen en flexibiliteitslevels. Controleer de voorwaarden van uw tarief."

https://www.thalys.com/nl/nl/diensten/voor-vertrek/uw-treinticket#omruilen

Er zijn verschillende mogelijkheden, afhankelijk van uw soort ticket of vervoerbewijs (klassiek papieren ticket, digital homeprint, of ‘Ticketless’). Maar het begint veelal met bellen naar het NS International Service Center in Nederland op het nummer 030 - 23 000 23 (€ 0,35/min vanuit Nederland, exclusief eventuele kosten van uw operator), + € 7,50 per persoon (er zullen dossierkosten worden aangerekend). Open van maandag tot vrijdag van 8 tot 21 uur en op zaterdag en zondag van 10 tot 18 uur.

Het omboeken (van een non-flex ticket) kán betekenen dat u in feite een nieuw ticket moet aanschaffen en dat u de waarde van het niet-gebruikte eventueel geretourneerd krijgt.

Of u dan met een andere trein mee kunt, hangt uiteraard van de boekingsstand af. Mocht een trein op papier helemaal volgeboekt zijn, dan nog kunt u soms mee omdat er ook een beperkt aantal klapstoelen in de trein zijn. En ingeval van no-shows van andere reizigers kunt u dan van de Train Manager aan boord de vrijgekomen gewone plaatsen krijgen.

> U hebt uw papieren ticket betaald en reeds afgehaald? Ga dan naar het loket van een van de internationale SNCF-stations. Uw reservering zal worden gewijzigd volgens uw wensen indien de voorwaarden van uw tarief dit toelaten. U zult een nieuw papieren ticket of een boarding pass ontvangen voor uw nieuwe reservering.

> U hebt geboekt op de mobiele website of via de Thalys-app? Bel naar het Contact Center Mobile op het nummer +32 70 79 79 75 (€ 0,30/min vanuit België, elke dag van 6 tot 22 uur).
Bordensteker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Dat is volgens mij alleen als de reis nog moet worden gemaakt niet als je je trein mist zoals in de vraag.
Bordensteker
8 jaar geleden
Ik heb daar bij mijn uitzoeken rekening mee gehouden. Ik heb op de website van Thalys op de pagina van het omboeken:
“De omruiling van uw ticket is mogelijk volgens de geldende tariefvoorwaarden. Om de beste voorwaarden te genieten, dient u uw ticket om te ruilen vóór de geplande datum en tijdstip van de reis.” de situatie van vraagsteller als volgt ingegeven: U hebt uw ticket gekocht in: Nederland
Op het moment van de wijziging, bevindt u zich: Frankrijk Meer mogelijkheden worden online niet geboden; er wordt met de volgende formule “U heeft de gezochte informatie niet gevonden in de rubriek Info & diensten.” verwezen naar:
https://www.thalys.com/nl/nl/hulp?info=1#contacteren .
Het lijkt me op de weg van VS te liggen om in voorkomend geval zijn vraag aanhangig te maken. Dat in dit geval nú al doen lijkt me echter niet handig. Als vraagsteller in Parijs de trein voor zijn terugreis mist, is de terugreis wat deze klant betreft een nog niet gemaakte reis. Als je een full-flex ticket hebt, kun je blijkbaar zolang er plaats is kosteloos omboeken.
Er zijn ook minder dure tickets met een beperkte flexibiliteit. En ook is het zo dat sommige tickets nóg goedkoper zijn waar dan tegenover staat dat je in beginsel alsnog extra kosten verschuldigd kunt zijn om een plaats in een ándere trein in te mogen nemen dan waar de reservering voor gold. Ik acht het niet onmogelijk dat Thalys in zo’n geval ook wel naar de oorzaak van het missen van de trein zal willen kijken (bijvoorbeeld andere treinvertraging), maar zoiets zetten ze meestal niet in de veelgestelde vragen ... uiteindelijk is er een lege stoel al vertrokken en het vervoeren van lege stoelen is voor Thalys een kostenpost waar geen inkomsten tegenover staan.