Hoe vaak vergeten mensen correct in en uit te checken bij een reis met het OV?

Vandaag ontving ik voor de 6e keer bericht dat ik niet uitgecheckt heb. Ik ben soms wat onoplettend maar ik denk toch niet dat ik daarin uniek ben. Zijn er daarover cijfers?

9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de krant las ik enige maanden geleden dat dit 23 miljoen was, maar er blijft nog vééél meer aan de strijkstok hangen wat de gewone burger niet of amper beseft. Lees ook eens http://ov-shitkaart.clubs.nl/ en trek je conclusie. De OV-uitcheck (bus, tram metro) is meestal gebaseerd op GPS. mooi systeem, maar werkt niet altijd zuiver. Let op dat berekeningen altijd ten gunste van de vervoerder uitvallen. Vrijwel niemand leest de vervoersvoorwaarden van elke vervoerder (apart) omdat dit onbegonnen werk is. Dat betekent dat je met je korting van de ene vervoerder extra betaalt bij de ander. Er blijft dus geld hangen; daar hadden we het over. Arriva die met zijn Dalurenkaart Z-Holland werkt; leuk, maar stap je over op een andere vervoerder betaal je echt extra en niet zo zuinig ook. Arriva onderkent dit, maar kan er "niets" aan doen. Heel fijn dat we in Nederland geen enkele instantie hebben die een vervoerder in deze tot de orde kunnen roepen. Heeft u overigens uw OV-maandaccount weleens bekeken; bij Arriva was ik in 1 maand op 5 onbekende plaatsen in- of uitgestapt waar ik nooit geweest ben; wie begrijpt er nog niet dat het OV al 3 jaar lang compleet roofbouw pleegt op de burger. Er is een gezegde: veel beloven, weinig geven, doet de gek in vreugde leven. Ik denk dat we elkaar begrijpen.
Een nieuwe vraag zou kunnen zijn, hoe kunnen we ons in NL echt verenigen om niet tegen de prijs, maar de onrechtmatige toepassing van het OV te laten keren?
Dat is de werkelijke reden dat er tientallen miljoenen gewoon van de burger wordt afgepikt zonder dat de meesten het weten!
En dát is onrechtmatig!! TIP: heeft u weleens (als de mogelijkheid er is) gewacht met uitchecken als u op doorreis was (bijvb. bus-trein-bus) Van bus naar bus, ofwel van uitchecktijd naar inchecktijd, mag uiterlijk 35 minuten zitten. Heeft de trein bijvb. vertraging of te vroeg uitgecheckt en er nog geen trein is, dan heb je pech gehad en betaal je bij je (2e) bus opnieuw je opstarttarief van € 0,89. Iemand die fulltime (22 dagen per maand) werkt en lak heeft aan deze tijd betaalt dus 22x2x€ 0,89 = bijna € 40,00 per maand onnodig aan het OV. Let op uw portemonnee!

Het beste antwoord

Volgens de Telegraaf overkomt 1% van de reizigers dit. Dit zou de OV bedrijven 30 miljoen euro per jaar opleveren.
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Ik denk dat dit 1% van de reizen betreft en niet 1% van de reizigers?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee wel reizigers. een bus checkt niet uit.