Wordt je busreis echt soms 100% duurder?

nu kun je nog overstappen met 2 strippen en de hele stad afreizen

straks met de ov chipknip moet je opnieuw inchecken,dan betaal je toch dubbel?

ik hoop dat ik het verkeerd zie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een vorige vraag heb ik wel eens het verschil uitgerekend tussen de route Utrecht-West en Utrecht-Uithof met strippenkaart of chipkaart. http://www.goeievraag.nl/vraag/goedkoper-strippenkaart-ov-chipkaart.55901 Conclusie: die specifieke route was niet 100% duurder met chipkaart, maar wel véél duurder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Suzy vindt je het gek dat de mensen de politiek niet meer vertrouwen

Het beste antwoord

Ik heb inderdaad in Utrecht dat ik met de strippenkaart bijna van de ene kant van de stad naar de andere kant mag met 2 strippen. En als ik snel klaar ben, mag ik ook nog eens met diezelfde strippen terug (moet ik wel binnen een uur weer thuis zijn).
Met de ov-chipkaart is zelfs naar het midden van de stad al duurder dan die 2 strippen, laat staan door naar de andere kant van de stad, laat staan ook nog eens terug.

Maar op andere routes scheelt het weinig, en soms is het zelfs goedkoper. Maar op sommige routes kan het inderdaad meer dan 100% duurder worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je betaalt niet dubbel. Je betaalt wat je gebruikt nl. de gereisde afstand.

Door de overstaptijd die je hebt, wordt het reisje niet twee keer zo duur. Je betaalt maar 1x het starttarief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het starttarief inderdaad wel maar één keer, maar met strippenkaart mag je soms heel ver met een paar strippen, terwijl je bij de ov-chipkaart voor diezelfde prijs maar een heel korte route mag afleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is meer te wijten aan onvolkomenheden in het strippenkaartsysteem dan aan de OV-chipkaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klinkt leuk, roqui, maar het is de vraag of dat ertoe doet. De belofte aan ons was niet 'reizen wordt niet duurder, behalve in gevallen waar wij vinden dat het strippenkaartsysteem onvolkomenheden vertoont. De belofte was 'het wordt niet duurder'. In veel gevallen is het wel duurder geworden.
Sinds de OV chipkaart het enige betaalmiddel binnen het ov is zul je mij niet meer in dat ov terugzien.
Het is en blijft belachelijk dat ik eerst de kaart moet kopen (7,50) zonder dat ik daarvoor mag reizen, daarna er een zeker saldo op moet hebben staan om te mogen instappen...is renteloze financiering van het OV...en dat het OV daarnaast ook nog eens veel vervuilender, meer onderhoud aan wegen veroorzakend (per reizigers km) en energie slurpender dan eigen vervoer.
(Dat laatste geldt dus voor het OV buiten de steden)
De eigen auto is bovendien voor elke meer kilometer ZONDER opstap tarief (de houderschaps belasting is al betaald) en daardoor voordeliger voor elke extra kilometer dan dat OV.

ps. Zolang ik nog normale treinkaartjes kan kopen neem ik nog wel de trein als ik ergens moet zijn wat direct (loopafstand tot 5 minuten) naast een treinstation ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En een strippenkaart van € 20 is geen renteloze financiering van het OV?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die strippenkaart kan ik tot de laatste strip opmaken. De 7,50 voor de chipkaart kan nooit gebruikt worden en bij een te laag saldo kan je niet inchecken....oftewel: Om in te kunnen checken moet er meer geld op staan dan dat je kan "verstoken".
Bovendien kan ik met 1 strippenkaart, zonder borg, met het hele gezin op stap....er zijn dan 4 of 5 ov chipkaarten a 7,50 plus minimum saldo nodig (afh van gezins grootte). Leuk voor een bijstands moeder... Daarnaast: je zal met het OV ergens heen willen voor een verjaardags partijtje....en de kinderen hebben niet allemaal een ov chip. Vergelijk met tanken bij tinq of shell express. Die pompen controleren of ze minimaal 150 mogen afschrijven van je bankpas voordat je kunt tanken. Het verschil hier is dat ik dat saldo wat er "over" blijft tenminste ook elders kan gebruiken.
Ik hoorde het vandaag nog dat ze in zwolle een test hadden gedaan : en daaruit is gebleken dat de gemiddelde prijs met 20% was gestegen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in apeldoorn is hij 40% duurder geworden

en enschede waar mijn vriendin woont 33,3 %

oplichterij ten zeerste