Wordt je busreis echt soms 100% duurder?

nu kun je nog overstappen met 2 strippen en de hele stad afreizen

straks met de ov chipknip moet je opnieuw inchecken,dan betaal je toch dubbel?

ik hoop dat ik het verkeerd zie

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb inderdaad in Utrecht dat ik met de strippenkaart bijna van de ene kant van de stad naar de andere kant mag met 2 strippen. En als ik snel klaar ben, mag ik ook nog eens met diezelfde strippen terug (moet ik wel binnen een uur weer thuis zijn). Met de ov-chipkaart is zelfs naar het midden van de stad al duurder dan die 2 strippen, laat staan door naar de andere kant van de stad, laat staan ook nog eens terug. Maar op andere routes scheelt het weinig, en soms is het zelfs goedkoper. Maar op sommige routes kan het inderdaad meer dan 100% duurder worden.

Je betaalt niet dubbel. Je betaalt wat je gebruikt nl. de gereisde afstand. Door de overstaptijd die je hebt, wordt het reisje niet twee keer zo duur. Je betaalt maar 1x het starttarief.

Sinds de OV chipkaart het enige betaalmiddel binnen het ov is zul je mij niet meer in dat ov terugzien. Het is en blijft belachelijk dat ik eerst de kaart moet kopen (7,50) zonder dat ik daarvoor mag reizen, daarna er een zeker saldo op moet hebben staan om te mogen instappen...is renteloze financiering van het OV...en dat het OV daarnaast ook nog eens veel vervuilender, meer onderhoud aan wegen veroorzakend (per reizigers km) en energie slurpender dan eigen vervoer. (Dat laatste geldt dus voor het OV buiten de steden) De eigen auto is bovendien voor elke meer kilometer ZONDER opstap tarief (de houderschaps belasting is al betaald) en daardoor voordeliger voor elke extra kilometer dan dat OV. ps. Zolang ik nog normale treinkaartjes kan kopen neem ik nog wel de trein als ik ergens moet zijn wat direct (loopafstand tot 5 minuten) naast een treinstation ligt.

Ik hoorde het vandaag nog dat ze in zwolle een test hadden gedaan : en daaruit is gebleken dat de gemiddelde prijs met 20% was gestegen .

in apeldoorn is hij 40% duurder geworden en enschede waar mijn vriendin woont 33,3 % oplichterij ten zeerste

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100