Is er een minimale tijd tussen uit- en direct weer inchecken?

Elke vrijdag kan ik vanaf 12:00 gratis reizen omdat ik een studentenreisproduct heb. 'Mijn' intercity rijdt om het uur om xx:46. Als ik gratis wil reizen kan ik dus de eerste gratis intercity van 12:46 nemen. Als ik echter de intercity om 11:46 neem, betaal ik voor heel de reis.
Het idee is nu om de sprinter te pakken naar een tussenliggend station, daar om 12:01 aan te komen en dan in stappen in de 'intercity van 11:46' om 12:06. Tussen 12:01 en 12:06 moet ik dan eerst uitchecken en dan weer inchecken om het reisproduct te activeren.
Bestaat er een minimale tijd voor het uit- en inchecken op hetzelfde station?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
29.2K

Het beste antwoord

Er is geen minimale tijd tussen uit- en inchecken (of andersom).

Er is wel een minimale tijd tussen uit- en inchecken *bij hetzelfde paaltje*.

Als je wilt uitchecken en direct daarna weer wilt inchecken, heb je de volgende mogelijkheden:

1. Uitchecken, minimaal 100 seconden wachten, daarna kun je inchecken bij dezelfde paal.
2. Uitchecken en direct daarna inchecken bij een *andere* paal. Nu geldt het minimum van 100 seconden niet.
3. Uitchecken en wachten tot een willekeurig ander persoon bij die paal in- of uitcheckt. Daarna kun je bij diezelfde paal weer inchecken, ook als de 100 seconden nog niet voorbij zijn.

Methode 3 kan handig zijn bij een klein stationnetje waar maar één paal staat.

Overigens ben ik niet helemaal zeker of het 100 seconden zijn; die tijdsduur zou ik verkeer kunnen hebben, maar als ik me goed herinner is het wel iets dat rond die tijdsduur ligt.

Cryofiel
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb mijn plannetje ten uitvoer gebracht en het werkt! Je kunt binnen een paar seconden uit- en inchecken bij verschillende paaltjes.
Cryofiel
8 jaar geleden
Leuk dat je dit hier nog even meldt, dank daarvoor!

Andere antwoorden (2)

Nee daar is geen minimum tijd voor. Je kunt dit zo snel achter elkaar doen als je wilt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja die is er wel, maar je kunt dit omzeilen door uit te loggen bij het ene schermpje en in te loggen bij een andere.