OV chipkaart, vervangende pas

ik heb een studenten OV chipkaart, maar daar zit een beginnende barst, over de gehele lengte, de kaart doet het nog wel..

ik wil dus een nieuwe kaart aanvragen, maar ik moet ook mn oude kaart opsturen.

- hoelang duurt het voordat ik een nieuwe kaart krijg?
- is het verstandig om eerst kaart aan te vragen, en daarna oude kaart op te sturen?
- mag je twee passen te gelijk hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

dat is heel vervelend. ik heb verschillende mensen om mij heen met hetzelfde probleem gehad.

volgens mij moet je je kaart altijd opsturen, als bewijs dat hij echt kapot is.
dan duurt het 3 weken(kan langer duren) voordat je een nieuwe krijgt.
je kunt alles declareren, maar dan moet je overal bonnetjes bij vragen, en die later opsturen. (kost heel veel werk, daarom doen de meeste het niet)

ik weet niet of je van de tijd bent met de groene Ov-kaart (voor de chip) en of je met de metro moet.
toen ik namelijk mij Ov kwijt was, kreeg ik een vervangende gratis Ov-kaart. (op vertoon van de groene Ov-kaart)

en het maakt voor jou niet uit hoeveel kaarten je hebt, je hebt immers een scholierenabo, en dat is toch gratis.
de reden dat ze de kaarten innemen, is voor het geval dat je de kaarten (als ze heel zijn, en je hebt er meerdere) gaat weggeven aan mense zonder OV-jaarkaart. die dan dus gratis kunnen reizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan een kaart zonder foto kopen bij de verkooppunten. Schrijf je saldo over en je bent weer gesteld. Tenzij je het heel belangrijk vind dat je foto op de kaart staat.