Wat kost een opleiding machinist beperkt bevoegd / rangeerder ?

i.v.m. terugbetalen opleiding wanneer deze niet wordt behaald

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Bordensteker
10 jaar geleden
Bij mijn werkgever (in België) zorgen mensen die zo'n (bedrijfsinterne) opleiding tussentijds willen beëindigen soms juist ervoor dat ze voor het eerstvolgende examen zakken. Meestal ontlopen ze zo het risico van een terugbetaling terwijl ze die onder bepaalde omstandigheden wél in rekening gebracht krijgen als ze eerlijk zeggen te willen stoppen.
Oftewel: bij niet behalen betaalt bij ons de baas het gelag. Maar bij een opleiding die extern gegeven wordt zou dit natuurlijk heel anders kunnen liggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal Volledige bevoegdheid halen ze zijn namelijk de Beperkte bevoegdheden een beetje aan t schrappen.

Antwoorden (1)

Ik kom na een eerst vergeefse zoektocht op mijn eigen pc nu warempel ineens een relevant antwoord tegen dat ikzelf (op een Belgisch forum) schreef terwijl ik toen juist in het selectieproces zat!
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=46246&sid=449346a6a077f57f56becf4188043656#p46246

Ik heb nadien nog wel een keer van mijn chef milde kritiek gekregen op mijn sollicitatie.
Niet dát ik gesolliciteerd had, maar wel dat ik pas solliciteerde toen ik al 57 jaar oud was. Tja, ik had daarvoor ook lang interessant werk, maar voor mij slaat mijn huidige beroep toch alles!

Om op het in 2007 geschreven antwoord terug te komen: ik kan nu, in 2014, helaas niet op dezelfde manier vinden hoe hoog die bedragen op dit moment zijn: ik vermoed dat ze niet meer openbaar gemaakt worden. In elk geval kan ik ze niet meer vinden op de meest logische plaats: http://www.belgianrail.be/nl/corporate/onderneming/activiteiten/opleidingen/opleiding_treinbestuurders.aspx . Dus u moet het wat mij betreft doen met wat in 2007 in België opgegeven werd.

Maar dit slaat dus op een aan een klasje externe kandidaten te geven opleiding.
Bij een opleiding aan een klas ROC studenten kan het kostenplaatje er best heel anders uitzien.
Bordensteker