hoe zit het met reizen in het weekend met een studenten ov?

hallo allemaal, ik heb een studenten ov voor doordeweeks. ik weet dat ik hiermee gratis doordeweeks kan reizen. maar hoe zit het met de weekenden? krijg ik dan korting of moet ik mijn reiskosten dan voluit betalen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
19.6K

Antwoorden (2)

Je kunt kiezen uit twee mogelijkheden: vrij reizen in het weekend of vrij-reizen door de week:

Weekabonnement:
– Vrij reizen van maandag 04.00 tot zaterdag 04.00 uur (behalve in zomerperiode en op feestdagen, dan reis je met korting).
– Vrij reizen op Goede Vrijdag.
– Op saldo reizen met korting van zaterdag 04.00 tot maandag 04.00 uur.

Weekendabonnement:
– Vrij reizen van vrijdag 12.00 tot maandag 04.00 uur.
– Vrij reizen op Goede Vrijdag en op de donderdag voor Goede Vrijdag, de dag voor Bevrijdingsdag en de woensdag voor Hemelvaart vanaf 12.00 uur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dankje wel. hoeveel procent korting krijg ik tussen zaterdag 4.00 en maandag 4.00 als ik in het bezit ben van een weekabonnement?
Ritsuka
8 jaar geleden
volgens mij is de korting 40%, maar dat zie je op de automaat als je een kaartje haalt en de korting knop indrukt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is inderdaad 40%. Ook max. 4 (?) personen die met je meereizen kunnen van deze korting gebruik maken. Dat kunnen ze overigens ook doordeweeks.
Jij hebt doordeweeks gekozen, dus in het weekend van zaterdag 04.00 tot maandag 04.00 uur reis je met 40% korting. Daarbij mag je maximaal 3 vrienden meenemen die van 40% Samenreiskorting kunnen profiteren.

Houdt er rekening mee dat je op doordeweekse feestdagen niet gratis reist, maar wel van 40% korting profiteert.