Hoe werkt de NS Dal Vrij Dagkaart zal ik uitchecken als ik op de plaatsbestemming ben ?, en hoe als ik weer terug ga naar huis hoe dan?/?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (1)

De NS Dal Vrij Dagkaart is een chip- en stempelkaart ineen.

Bij de NS checkt u in en uit bij een NS-kaartlezer poortje of paal. Inchecken bij NS is alleen mogelijk op werkdagen vóór 6.30 uur, tussen 9.00 – 16.00 uur en ná 18.30 uur; op zaterdag en zondag de hele dag. Eenmaal ingecheckt in de daluren kunt u wel reizen in de spitsuren. Uitchecken kan altijd.

Bij Arriva, Breng, Connexxion, Syntus of Veolia stempelt u de Dagkaart eenmalig af bij een stempelautomaat.

Bij NS mag u dus tijdens de daluren inchecken en de reis in de spits afmaken maar dat mag bij de overige treinvervoerders beslist niet. U moet bij Arriva, Veolia etc. tijdens de spits de trein uit zijn of een kaartje kopen. Dat u heeft gestempeld, wat u moet doen voordat u een van de treinen van de overige vervoerders ingaat, maakt daarbij niet uit.