Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Werkt de ov-studentenkaart gelijk bij de ns?

ik heb een ov-chipkaart met een studentenreis product erop. Kan ik hier ook gelijk mee inchecken bij de ns of moet ik nog iets regelen, zo ja, graag in een paar duidelijke stappen beantwoorden aub.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
845

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, je hoeft niets te regelen, gewoon geld erop zetten en in-uitchecken. Wel moet je hem nog activeren bij een automaat zodat je gratis reist in het weekend of doordeweeks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
waarom moet er geld opstaan? heb toch een studenreisproduct?? bij een ov automaat of een speciale automaat bij de ns?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
sorry las je antwoord verkeerd ,bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je buiten de tijden dat je gratis reist ook wil kunnen reizen dan moet er saldo op je kaart staan. Anders niet.
Je hoeft er niet eens geld op te zetten. Stel je hebt een weekabonnement en je reist ook alleen door de week, dan is al het reizen gratis en hoeft er dus geen geld op. Je hoeft ook niet te kiezen wat erop moet staan, dat heb je al gedaan. Je moet alleen bij de automaat nog even het abonnement ophalen, dan komt het op je pasje te staan. Als je een weekabonnement hebt en je reist in het weekend, dan moet er wel geld op, dan reis je met 40 procent korting. Om terug te komen op je vraag: wat moet je doen?
1. Naar de automaat gaan en daar je abonnement ophalen.
2. Je kunt gebruikmaken van je ov kaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding