Waarom een persoonlijke OV-kaart? Een anonieme kunnen mijn vrouw + ik beiden gebruiken, zo lang we maar niet samen reizen, toch? Scheelt 7,50!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja dat klopt helemaal. Het enige nadeel is dat je zelf in de gaten moet houden dat het correcte bedrag wordt af geschreven. Dus niet vergeten uit te checken. Want je kan dat niet terug vinden op internet .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een anonieme chipkaart is prima als je gewoon af en toe met de bus/trein gaat. Desnoods een tweede voor je vrouw. Een persoonlijke chipkaart wordt pas interessant als:

1. Je een abonnement hebt (NS Dal voordeel, altijd vrij, weekend vrij, etc.)
2. Je graag een overzicht wil hebben van je recente reizen en je huidige saldo
3. Je voor werk reiskosten kan/moet declareren (dit zie je in het overzicht)
4. Je recht hebt op korting
5. Je automatischje saldo op wil laden.

Een persoonlijke OV-chipkaart is, net als de anonieme, 5 jaar geldig, en is zoals het al zegt, persoonlijk. Een anonieme chipkaart kan je inderdaad simpelweg aan iemand anders geven om mee te reizen.