ik heb mij ov chipkaart nog niet geactiveerd en nu ook niet meer nodig, moet ik hiervoor nog actie ondernemen sinds ik nog in het systeem sta?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb dit reisproduct aangevraagd via duo als studenten ov en is dus een persoonlijke kaart.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Het ligt eraan of het een persoonlijke ov-chipkaart is en of er saldo of producten op staan. Als je een bestelling hebt geplaatst, maar deze nog niet hebt opgehaald, kun je de bestelling annuleren: https://www.ov-chipkaart.nl/opladen/webwinkelbestellingen/bestellingannuleren/
Als je een persoonlijke ov-chipkaart hebt die je wil beëindigen, verwijder je je reisproducten (die je nu denk ik nog niet hebt?) en stuur je de kaart op. https://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/zelfregelen/persoonlijkekaartbeeindigen/
Als er saldo op staat krijg je dat terug.
Maar het is allemaal niet noodzakelijk. Je kunt de kaart ook gewoon houden en op een later tijdstip nog gebruiken.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als je trouwens bedoelt dat je je studentenreisproduct nog niet hebt geactiveerd, dan zou ik deze wel echt annuleren/stopzetten als je hier geen recht meer op hebt. Anders loop je kans op een boete.