Stel je staat op het station op een vriend te wachten en jij kijk een beetje heen en weer kan je dan aangesproken worden door de spoorweg politie?

Ik wilde het gewoon even weten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan leg je uit dat je op een vriend staat te wachten. Gebeurt er niks!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Twee mogelijke redenen:
1. je maakt een verdachte indruk op een station waar bij voorbeeld eerder problemen zijn geweest.
2. Op dat station moet je op het perron een vervoerbewijs hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Of een perronkaartje. Oh nee, dat was in 1934...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geacht eerbiedwaardige heer,
Ook na de 2e Wereldoorlog was het perronkaartje nog lang in gebruik.
Ja, je kunt altijd aangesproken worden. Dan zullen ze waarschijnlijk vragen wat je daar doet, en leg je dat uit: klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, maar helaas moet ik je antwoord melden omdat dit hetzelfde antwoord is als Igby
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, want de vraag is: kun je aangesproken worden, en het antwoord is: dat kan altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Raminl, stel je niet zo aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hippo's antwoorden worden toch niet verwijderd.
Daar is hij veel te slim voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
T74: het was vast goed bedoeld, en opletten is altijd prima.
hajete: dank, maar ook van mij worden weleens antwoorden verwijderd hoor (en ik ben geen man trouwens).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je geen man bent (maar wat dan wel?) blijkt niet uit je gegevens. Waarom nu hier wel kenbaar gemaakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hajete: snuffel eens wat van mijn antwoorden door ;-)
Je moet wel alles van iedereen goed bijhouden hoor!
Je kan het ook omdraaien. De spoorwegpolitie staat op het perron. Kan jij ze aanspreken? En deze context zeg je: Ja logisch, natuurlijk. Maar andersom zou het misschien niet mogen? Bizar.

Ik snap de redenatie niet, waarom zou iemand jou in godsnaam niet mogen aanspreken? Iedereen mag een ander aanspreken. Daar reageer je dan op.

Als je doelt op het vragen van jouw ID bewijs, dan moeten ze daar wel een reden voor hebben, maar de mogelijkheid dat jij geen vervoersbewijs hebt, is al voldoende.
En wat anderen ook al zeggen: Praat terug en leg het uit. Klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de meeste perrons in nederland moet je in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs. In de stationshal hoeft dit niet, aangezien 9/10 mensen daar nog een kaartje moet kopen :D