hoe duur zijn kinderen in de bus?

je kan een railrunner kopen in de trein, maar moet je voor de bus dan ook nog apart betalen?
ik kan het gewoon effe niet vinden :] (zelfs niet op gv)
het kind waarmee ik wil reizen is 5 jaar.
en is er dan 1 prijs voor de hele rit net als bij de trein of moet het toch gewoon op de strippenkaart?
bedankt alvast

Toegevoegd na 1 uur:
waarschijnlijk blijft het binnen de gemeente zeist

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

bij arriva kan je een dagkaart kopen voor 5 euro per persoon. hiermee kan je in het gehele arriva gebied reizen.
syntus vraagt hiervoor 10 euro maar daarvoor mag je een 2e persoon gratis laten meereizen.
zoiets is ook wel bij u in de omgeving.

kinderen onder de 10 kunnen ook met een roze strippenkaart reizen, deze kost 5 euro en heeft 15 strippen (33 cent per strip)

Toegevoegd na 1 uur:
als het alleen in de gemeente Zeist blijft, kan je dan niet beter fietsen met het kind achterop?

Zeist heeft een oppervlakte van 50 km2
dat is dus ongeveer 5 bij 10 kilometer.
echt veel fietsen is dat dus niet, zelfs niet met een kind achterop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan heb je ook nog regio's met hun eigen korting, zo kun je in Brabant buiten de spits reizen op een dagkaartje van 3 euro.

Andere antwoorden (2)

-RAIL-runner, hij is alleen voor de trein. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is de informatie op 9292ov.nl

- Kinderen tot en met 3 jaar reizen gratis.
- Kinderen van 4 tot en met 11 jaar reizen tegen gereduceerd tarief.

Toegevoegd na 47 minuten:
misschien een idee als je precies wilt weten hoeveel je moet betalen is om je start en eindpunt te vermelden :). Zoals anderen aangeven kan het nogal verschillen per regio.

Soms zijn andere oplossingen ook goedkoper.