Er zijn al vele vragen over gesteld, maar hierbij toch weer een vraagje over de nieuwe OV kaart. Wie weet het? Zie toelichting.

Stel je checked in bij de tramhalte, Maar vervolgens duurt het erg lang voor dat er een tram komt. Misschien is er een storing, misschien ook niet. In ieder geval besluit je om toch maar te gaan lopen in plaats van te wachten of er nog een tram komt. Je checked uit. Je bent dus niet vervoerd. Ben je dan het instaptarief kwijt??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag, vroeg ik me ook al af. Ik check daarom meestal pas in als ik de tram al zie aankomen. Maar dat is misschien niet bij elke halte mogelijk.

Het beste antwoord

Als je jezelf binnen 30 minuten na inchecken op dezelfde halte of station weer uitcheckt, betaal je niets. Indien je er meer dan 30 minuten over doet, dan betaal je het instaptarief.

Het binnen 30 minuten vrij in- en uitchecken is bedoelt zodat je bijvoorbeeld iemand kunt uitzwaaien op het station, maar als je na inchecken besluit om toch te gaan lopen, kun je ook gewoon vrij uitchecken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij check je pas in in de tram dus er zijn nog geen kosten gemaakt als je besluit niet in te stappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Als je incheckt zie je wat je betaald, en als je uitchecked zie je een nieuw bedrag..als je dus op hetzelfde station..of bij dezelfde halte in en uitcheckt zonder een reis te maken betaal je niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je binnen een half uur uitchecked bij dezelfde halte, dan betaal je niets.