moet je je persoonlijke ov-chipkaart waarop je studentenreisproduct erop zit activeren of iets degelijks ?

Ik weet niet of dat zo is maar ik zit er wel mee. Ik heb gisteren mijn studentenreisproduct opgehaald en het was gelukt er stond dat mijn Studentweek is verwerkt. Ik weet niet of je je ov-chipkaart nog moet activeren ik heb alle stapjes gevolgd en daar stond niks over het activeren. P.s staat er eigenlijk geld op of betekend het dat ik nu vrij kan reizen want ik begrijp het allemaal niet het lijkt dat het gelukt is maar ik ben nog niet 100 % zeker van mijn zaak. En ik hoef maar een keer mijn Studentweek op te halen of moet ik dat elke dag doen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Heb je de antwoorden van pptz en jordyrulez op je vorige vraag niet via je e-mail ontvangen? Zie ook: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:87gfM21PD4AJ:www.goeievraag.nl/vraag/vervoer/treinen/ophalen-bestelling.524115+&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Antwoorden (1)

Als het goed is, heb je je studentenreisproduct opgehaald bij zo'n geel automaat van de NS. Vanaf dat moment staat je studentreisproduct op je chipkaart en kun je gewoon reizen met je kaart. Je hoeft dus maar een keer je product op de kaart te zetten. Wanneer je stopt of klaar bent met je studie moet je wel je studentenreisproduct stop zetten. Er staat geen geld op de kaart, het is een abonnement waarmee je vrij kunt reizen, dus je hoeft verder ook geen rekening te houden met saldo of iets dergelijks. Het enige waar je wel even aan moet denken is het niet vergeten in- en uit te checken :-).

Succes!