Ja, je krijgt een wegwerp ov chipkaart. Is fors duurder dan reizen met een reguliere ov kaart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ItisILeClerc
9 jaar geleden
een reguliere ov kaart die je daarna nooit meer gebruikt is nog duurder
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er bestaan nog papieren kaartjes die je bij de chauffeur koopt. Bij Veolia kan je dalurendagkaartjes en ritkaarten kopen. Maar dat is in verhouding veel duurder inderdaad dan als je een (anonieme) chipkaart koopt. Ook al gebruik je die maar zelden.
corzijlstra
9 jaar geleden
In bussen in de provincies Groningen en Drenthe kan je zelfs voor 10 euro een papieren dagkaart kopen, die geldig is in de bussen in genoemde provincies. Hoe dat elders geregeld is, weet ik niet. Ik neem aan, dat in sommige gevallen dat geregeld wordt door de busmaatschappij en in andere gevallen door de provincie. In Groningen en Drenthe werken deze provincies samen in het OV-bureau Groningen-Drenthe en de vervoerder is Qbuzz (uitzonderingen daargelaten).