Als ik met mijn OV-kaart reis reis en op hetzelfde moment uitcheck worden er steeds verschillende bedragen afgeschreven, hoe kan dat?

Ik constateer dat als ik samen met een ander reis en op hetzelfde moment in en uitcheck maar ook als ik alleen reis. Soms moet ik overstappen en dan nog 1 halte. De ene keer rekent hij 0,86 en de andere keer is dat weer 0,0.

9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het verschijnsel is niet nieuw.

Enkele verklaringen die ik hiervoor heb gevonden op internet:

1. Het GPS-systeem is niet geheel betrouwbaar
2. Er zitten fouten in de coördinaten van de haltes
3. Het al dan niet ruimer en krapper nemen van bochten
Computoon