Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe reis ik met een RET ov chip kaart met de trein?

ik heb een RET ov chipkaart war me ik soms met de trein moet maar hij is erg gauw op en soms pakt die het net met de in/uit checkautomaat dus hoe werkt dit dan met de metro en tram,bus lukt het wel

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt gewoon met een OV-chipkaart van de RET reizen in de trein, dat is geen probleem. Maar om in te kunnen checken bij NS moet je wel minimaal €20,- op je OV-chipkaart hebben staan (of €10,- als je een persoonlijke OV-chipkaart hebt). Dat bedrag wordt aan het begin van je reis afgeboekt en aan het einde van je reis krijg je het gedeelte dat je over hebt terug. Dus als er minder dan €20,- op staat , dan kun je niet inchecken.

Voor de bus, metro en tram hoef je geen minimaal bedrag erop te hebben staan. Dus het is logisch dat je bij minder dan €20,- wel bij bus, metro, tram kunt inchecken maar niet met de trein.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding